1402/07/23-09:17

پروژه ۶ هزار مترمربعی کفسازی پیاده راه تجریش آغاز شد

پروژه ۶ هزار مترمربعی کفسازی پیاده راه تجریش آغاز شد

شهردار منطقه یک: مرمت و بهسازی پیاده رو تجریش، به طول بیش از ۶ هزار مترمربع در ضلع جنوب خیابان شهرداری برای تردد ایمن عابران آغاز شده است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ گفت: با توجه به وجود بازار تاریخی تجریش و امامزاده صالح(ع) در حد فاصل میدان تجریش تا قدس، خیابان شهرداری بعنوان یکی از محورهای مهم تاریخی و گردشگری و پر تردد شمال تهران در منطقه یک به شمار می آید لیکن پیاده روهای این محور به لحاظ گذشت مدت زیادی از اجرای آخرین کف پوش و مرمت های انجام شده با مصالح گوناگون از وضعیت ظاهری و کیفی مناسبی برخودار نبوده است.

وی در ادامه گفت: پس از انجام مطالعات کلان طی سالهای گذشته و اخذ نظر تولیت امامزاده صالح(ع)، معتمدین و کسبه محله تجریش و در راستای تحقق طرح میدانگاه امامزاده صالح(ع)، پس از احداث پلازای تجریش، مرحله اول پروژه ارتقاء کیفی پیاده رو ضلع جنوب خیابان شهرداری توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران آغاز شد.

او افزود: اولین مرحله طرح با بهسازی پیاده راه محور گوگل(منتهی به امامزاده صالح(ع) و پلازای تجریش) در ضلع جنوب میدان تجریش به انجام رسیده است.

صباغ تصریح کرد: ادامه طرح در پیاده رو ضلع جنوبی با جمع آوری تایل و کف پوش های سنگی مستهلک و اجرای زیرسازی و کفپوش با دیتل های جدید و در نظر گرفتن اولویت مهم "حفظ هویت محله قدیمی" و با حذف زوائد و معارضین و رفع آشفتگی های بصری، نصب المانهای شهری مناسب و یکسان سازی سطوح بمنظور استفاده کلیه افراد از پیاده رو ادامه خواهد یافت.

 او گفت: در این پروژه اتصال کریدور سبز خیابان ولیعصر(عج) به کریدور سبز خیابان شریعتی با هدایت آب جاری قنات خیابان ولیعصر(عج) به خیابان شهرداری و درختکاری حاشیه خیابان پیش بینی شده و اجرا می شود و به زودی پیاده رو سازی ضلع شمال خیابان شهرداری نیز به متراژ ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع آغاز خواهد شد. 

شهردار منطقه یک در پایان تصریح کرد: زیرسازی مناسب، بتن ریزی و نصب کفپوش های سنگی جدید از جمله اقداماتی است که با هدف افزایش طول عمرپیاده رو در دستورکار قرار گرفته است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط