1402/07/23-17:09

تبلیغات نمایشگاه بین‌المللی تهران در فضاهای شهری ممنوع شد

تبلیغات نمایشگاه بین‌المللی تهران در فضاهای شهری ممنوع شد

همزمان با یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، طرح دوفوریتی ممنوعیت تبلیغات نمایشگاه بین‌المللی تهران در فضاهای شهری ممنوع خواهد بود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورا در جریان بررسی طرح یک فوریتی پیرامون وضعیت نمایشگاه بین‌المللی تهران، با بیان اینکه بر اساس این طرح هرگونه تبلیغات در فضاهای شهری در رابطه با برگزاری نمایشگاه ها در نمایشگاه بین المللی ممنوع است، اظهار کرد: سازمان زیباسازی باید مکاتبات لازم را در این خصوص با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دهد و نتایج آن را به شورا ارائه کند.

وی با بیان اینکه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، شهرداری تهران مجاز نیست هیچ گونه رویداد، برپایی غرفه یا نمایشگاهی را در محل نمایشگاه بین المللی تهران در خیابان سئول برگزار کند، یادآور شد: شهرداری تهران موظف است مصوبات قبلی شورا را در این خصوص مجدانه پیگیری کند.

چمران گفت: ریختن زباله مقابل نمایشگاه، تشکیل دیوار انسانی توسط سازمان های مردم نهاد و حتی خوابیدن مقابل نمایشگاه از جمله اقدامات برخوردی برای مقابله با برگزاری نمایشگاه ها خواهد بود.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: در بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها تکالیفی برای شهرداری تهران مشخص شده است و در این قانون گفته شده شهرداری تهران باید با مواردی که موجب از بین رفتن سلامت شهروندان می‌شود برخورد کند.

وی ادامه داد: مطابق با همین قانون شهرداری این اختیار را دارد که با مواردی که امنیت و سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد برخورد کند و نمایشگاه بین المللی مصداق بارز به خطر افتادن سلامت مردم است.

تشکری هاشمی باتاکیدبر  تصمیم گیریرصریح در این موضوع،تأکید کرد: مسدود کردن تمام ورودی ها به این ساختمان غیرقانونی و مزاحم باید دنبال شود؛ از سویی دیگر نیز ممنوعیت برگزاری و کمک های مادی و معنوی به غرفه های حاضر در نمایشگاه بین المللی و مصلی اعمال شود.

علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا برای اولین بار در سال ۱۳۷۹ برای برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی ورود کرده است، خاطرنشان کرد: بار دیگر نیز در سال ۱۳۸۳ این ورود صورت گرفته است.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به موضوع حریم پایتخت، اظهار کرد: شورا باید اعمال اراده مردم را هم در این موضوع و هم در خصوص نمایشگاه پیگیری کند. اعضای شورا به هیچ عنوان در هیچ نمایشگاهی که در سئول برگزار می شود، شرکت نکنند.

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا با بیان اینکه حریم راه آهن نیز باید تعیین تکلیف شود، تأکید کرد: نمایشگاه بین المللی بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است و می توانیم این قبض را در اختیار رسانه ها قرار دهیم.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز گفت: پیشنهاد ما این است که طرح به صورت دوفوریتی به تصویب برسد؛ چراکه نیاز به بررسی خاصی ندارد و انتظار داریم به صورت دو فوریت تصویب شود.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه منطقه سه می تواند پروژه هایی را کنار نمایشگاه تعریف و اجرایی کند، یادآور شد: ما برای اجرای پروژه ها بخشی از فضاهای شهری را مسدود می کنیم و نمایشگاه نیز برای اجرای طرح ها مسدود شود.

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورا نیز تأکید کرد: ضمن اعمال بند ۲۰ ماده ۵۵ باید حداکثر یک ماه پس از تصویب این مصوبه، گزارشات اقدامات صورت گرفته در این زمینه ارائه شود.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا در ادامه این جلسه با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی امام و تبعات ترافیکی این رویداد، تأکید کرد: علاوه بر نمایشگاه بین المللی، تمامی نمایشگاه های مورد تأیید معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز در دستور بررسی قرار بگیرد.

گفتنی است بر اساس پیشنهاد آخوندی و با حداکثر آراء موافق طرح ممنوعیت تبلیغات نمایشگاه بین المللی در فضاهای شهری، به دو فوریت تبدیل و تصویب شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط