1402/07/25-12:19
یک اقدام موثر محیط زیستی در منطقه۶؛

شهرداری و دانشگاه تهران برای مدیریت پسماند دست همکاری فشردند

شهرداری و دانشگاه تهران برای مدیریت پسماند دست همکاری فشردند

شهرداری منطقه۶ که چندی پیش خبر از امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه فی مابین سازمان پسماند شهرداری و منطقه۶ با دانشگاه تهران را داده بود، امروز طی برگزاری مراسمی، تجهیزات لازم برای آغاز تفکیک پسماند تر و خشک را به این مرکز آموزشی تحویل داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه۶، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: دانشگاه تهران بزرگ‌ترین نهاد آموزش عالی کشور است که با مساحتی به وسعت ۲۱ هکتار یک ظرفیت فرهنگی و آموزشی عظیم برای قلب پایتخت محسوب می شود، که قطعاً با توجه به میزان تردد دانشجویان، اساتید و فعالیت های این دانشگاه، مدیریت پسماند آن یک ضرورت مهم بود.

شهردار منطقه۶ خاطر نشان کرد: این همکاری یک اقدام محیط زیستی قابل توجه در سطح منطقه است که بنا به درخواست دانشگاه تهران در ارتباط با جمع آوری و مدیریت پسماند تولیدی در این مرکز آموزشی در دستور کار قرار گرفت.

روحانی ادامه داد: امروز یک دستگاه غرفه بازیافت، بیش از ۲۵۰۰ عدد کارتن پلاست، ۱۰۰ عدد مخزن تفکیک پلاستیکی ۱۲۰ و ۲۴۰ لیتری و ۱۰ عدد مخزن فلزی ۱۱۰۰ لیتری تحویل دانشگاه تهران شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع تفاهم نامه فقط به بحث تحویل تجهیزات محدود نمی شود گفت: برنامه های آموزشی در ارتباط با تفکیک پسماند نیز در دستورکار قرار داد که به دو صورت استفاده از اینفوگرافی و پوسترهای آموزشی و با برگزاری همایش ها اجرایی خواهد شد.

به گفته روحانی، نیروهای خدماتی دانشگاه تهران، آموزش های لازم را برای تفکیک پسماند دریافت کرده اند که متعاقبا با برگزاری همایش هایی این آموزش ها برای کارکنان، اساتید و فعالان دانشجویی دانشگاه نیز منتقل خواهد شد.

براساس این گزارش در این مراسم جمعی از مدیران شهری شهرداری تهران، روسا و اساتید دانشگاه تهران حضور داشتند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط