1402/07/27-10:39
شهردار منطقه یک در آغاز پایش مسیرهای کوهنوردی:

مجموعه فرهنگی، ورزشی قائم مرکز آموزش صخره نوردی می شود

مجموعه فرهنگی، ورزشی قائم مرکز آموزش صخره نوردی می شود

آموزش صخره نوردی و کوهنوردی در مجموعه فرهنگی، ورزشی قائم اجرا و این مجموعه تا نیمه سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ شهرداراین منطقه درآغاز پایش مسیرهای کوهنوردی منطقه یک، با بازدید از مسیر پیاده راه کوهستان درکه که با حضور معاونین، شهرداران نواحی و رییس ستاد کوهستان و جمعی از مدیران شهری این منطقه تا مجموعه فرهنگی، ورزشی و امداد و نجات کوهستان یادمان سردار شهید بروجردی انجام شد با اعلام خبر فوق گفت: در مجموعه های ورزشی شهرداری سعی بر این است که یک رشته به صورت تخصصی کار شود همچنین احداث دیواره صخره نوردی در بوستان دارآباد از دیگر اقدامات اجرایی در این حوزه است.

شهردار منطقه یک اولویت فعالیت های فرهنگی در حوزه کوهستان را بر توسعه زیرساخت ها، استاندارد سازی، ایمنی و امداد رسانی در مسیرهای کوهنوردی دانست و افزود: کف سازی مسیر سربند اقدامی است که بعد از ۱۲ سال آغاز شده است تا این مسیر از نظم و انسجام بهتری برای تردد کوهنوردان و گردشگران برخوردار شود.

صباغ با اشاره به اهمیت حفظ سلامت گردشگران و کوهنوردان و سرعت بخشیدن به عملیات امداد و نجات در شرایط وقوع حوادث گفت: پایگاه شهید وزوایی در دو طبقه در محور کوهستان دربند احداث و هم اکنون فعالیت عمرانی آن به اتمام رسیده و پس از تجهیز آن توسط سازمان هلال احمر به بهره برداری خواهد رسید.

او در خصوص نصب سردر ورودی به مسیر کوهستان نیز گفت: فاز اول طراحی سردر مسیر کوهنوردی سربند تمام شده و فاز دوم آن آغاز شده و امسال نهایی و به ثمر خواهد رسید تا این مسیر در شأن شمیران و کوهنوردان آن باشد.

صباغ با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی منطقه یک و وجود ورودی‌های متعدد مسیرهای کوهنوردی در این منطقه افزود: موزه کوهنوردی نیز در بوستان جمشیدیه جانمایی شده است که با هماهنگی و تعامل با هیئت کوهنوردی آماده و راه‌اندازی می‌شود.

این مقام مسئول در این بازدید در زمینه های نگهداشت، پیاده راه سازی، نرده گذاری، تابلوهای راهنما و ایجاد بستر برای اجرای برنامه های فرهنگی دستوراتی را اعلام کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط