1402/08/06-17:24

تلاش برای تكميل و راه‌اندازی دومين پست برق خط ۶ مترو تهران

تلاش برای تكميل و راه‌اندازی دومين پست برق خط ۶ مترو تهران

پس از راه‌اندازی پست برق فشار قوی كيانشهر كه شهريورماه امسال به عنوان نخستين پست برق مستقل خط ۶ مترو تهران محقق شد، دست‌اندركاران اين خط در تلاش هستند تا دومين پست برق خط ۶ را تكميل و وارد مدار بهره‌برداری كنند؛ اين در حالی است كه با روند كنونی تكميل ايستگاههای باقی مانده خط ۶ در ماههای پيش رو، مساله تامين برق پايدار و مطمئن در اين خط از جمله ضروريات توسعه شبكه راه‌آهن ريلی زيرزمينی پايتخت به حساب می آيد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)؛ "مهندس عباس فتحعلی پور" مجری خط ۶ مترو در رابطه با راه‌اندازی پست برق شمالی اين خط گفت: برای تامين كل برق مورد نياز خط ۶، طراحی و ساخت ۳ پست برق مدنظر قرار گرفته كه نخستين پست برق با هزينه كرد مجموع ۳۷۰ ميليارد تومان در تايستان به بهره‌برداری رسيد. پست برق دوم نيز مراحل تكميل بخش های ساختمانی و تجهيزاتی را طی مي‌كند و اميدواريم تا پايان سال جاری بتوانيم اين پست را وارد مدار بهره‌برداری كنيم. در واقع با افزايش ايستگاه‌های قابل استفاده خط ۶، تلاشهای مستمری صورت گرفته تا به موازات تكميل ايستگاه‌های باقی مانده اين خط، مساله تامين برق پايدار خط و ايستگاه‌ها نيز محقق شود.

مهندس فتحعلی پور در ادامه با اشاره به روند افتتاح ايستگاهها و ورودي‌های جديد خط ۶ تا پايان سال جاری افزود: سعی داريم زمستان امسال ۵ ايستگاه ديگر را در قسمت‌های مختلف اين خط به بهره‌برداری برسانيم تا پيوستگی و توالی ايستگاه‌های مورد استفاده شهروندان به حد مطلوبی برسد؛ ضمن آنكه برای راه‌اندازی ورودي‌های دوم ايستگاه‌های شهرزيبا، شهران و شهيد ستاری نيز برنامه ريزی كرده ايم تا آنها را تكميل و تا قبل از شروع سال آينده در اختيار مردم قرار دهيم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط