1402/08/07-22:07
شهردار منطقه ۱۵ از آراستگی سیمای شهر خبر داد؛

بهبود کیفیت سیما و منظر شهری با نقاشی و رنگ آمیزی های دیواری

بهبود کیفیت سیما و منظر شهری با نقاشی و رنگ آمیزی های دیواری

شهردار منطقه ۱۵ از آراستگی سیمای عمومی و زیبایی بصری منطقه با حذف دیوارها و جداره های نازیبا و ایجاد نشاط و شادابی بین شهروندان خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری گفت: رنگ آمیزی ۸۲۰ مترمربع از دیوارها و جداره های محور خاوران، رنگ آمیزی ۷۲ ایستگاه اتوبوس، اجرای چهار دیوارنگاره مزین به تمثال شهدای دفاع مقدس، رنگ آمیزی پوششی ۵هزار مترمربع جداره های شهری مدارس از جمله این اقدامات است که به همت شهرداری منطقه ۱۵، انجام شده است. 

شهردار منطقه با اشاره به اینکه داشتن شهری آراسته و زیبا، آرامش را برای شهروندان به ارمغان می آورد، گفت: برخی از دیوار ها و جداره های خیابان خاوران به علت چسباندن تبلیغات غیرمجاز و دیوار نویسی از لحاظ بصری، چهره نازیبایی پیدا کرده بود که محور خاوران حدفاصل بزرگراه امام علی(ع) تا سه راه افسریه با اجرای نقاشی دیواری با طرح های متنوع و جدید بهسازی شد. 

محمد شیری افزود: نقاشی دیواری برخی معابر اصلی نیز که چهره زیبایی ندارند، در اولویت اجرا قرار دارد. 

او با تاکید بر اینکه محیط شهری به‌عنوان ظرفیتی برای نشاط بخشی به کالبد شهری و ایجاد نشاط شهروندی است، اضافه کرد: رنگ آمیزی ۷۲ دستگاه ایستگاه اتوبوس در محدوده منطقه از جمله اقداماتی است که با همین هدف اجرا شده است.

شهردار منطقه همچنین به ترسیم تصویر شهدا در محورهای اصلی و محله ها در راستای هویت بخشی به شهر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: چهار دیوارنگاره مزین به تمثال شهدای دفاع مقدس در چهار نقطه از باب الرضای تهران به مجموع مساحت ۴۰۰ مترمربع شامل تصویر شهید مهدی شنگی در خیابان شهید رجب نیا(شهرزاد)، تمثال شهید عباس کاشی در محله هاشم آباد(خیابان شهید عباس کاشی)، تصویر شهید محمد بروجردی در شهرک شهید بروجردی و تمثال شهید علیرضا موحددانش در ورودی شهرک خاورشهر نقش بست.  

محمد شیری به رنگ آمیزی و بازپیرایی المان ورودی خاورشهر به عنوان دیگر اقدام در این زمینه اشاره کرد و افزود: امیدوارم با مجموع این اقدامات و دیگر فعالیت هایی که در راستای رفع آلودگی های بصری در محدوده منطقه انجام می شود؛ خدمتی شایسته و متناسب با نیاز شهروندان داشته باشیم و به بهبود وضعیت زیبایی بصری شهر کمک کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط