1402/08/08-20:17
همزمان با فصل پاییز اجرائی می شود؛

اجرای عملیات به‌زراعی فضای سبز منطقه ۱۳ و کاشت ۱۷۰۰ مترمربع نشا

اجرای عملیات به‌زراعی فضای سبز منطقه ۱۳ و کاشت ۱۷۰۰ مترمربع نشا

شهردار منطقه ۱۳ از اجرای عملیات به‌زراعی فضای سبز محدوده شامل بوستان‌ها و فضای سبز معابر اصلی و فرعی در نواحی چهار همزمان با فصل پاییز خبر داد و افزود: تا کنون، بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع در محدوده انجام شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه با اشاره به اجرای عملیات هرس و به زراعی فعالیت‌های اجرایی فضای سبز در شش ماهه دوم سال بر اساس دستورالعمل سازمان بوستان‌ها تا پایان فصل زمستان گفت: عملیات به زراعی بوستان‌های محلات، بزرگراه‌ها و سطوح فضای سبز در در سطح نواحی ۴ گانه با هدف تقویت و بهبود رشد گیاهان و رسیدگی به فضای سبز منطقه و کاهش مصرف سموم شیمیایی و به منظور دستیابی به الگوهای پایدار در فضای سبز شهری از ابتدای آبان ماه آغازشده است.

او با بیان اینکه، تا کنون، بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع در محدوده انجام شده است، افزود: در عمليات به زراعي بوستان ها فعاليت هایی از قبیل كندو كوب، زير و رو كردن خاک بستر باغچه های معابر و بوستان ها با هدف تنظيم بافت خاک انجام می شود.

به گفته محمد هادی علی احمدی، همزمان با آغاز به زراعی درختان، فعالیت کنترل و بررسی ادوات و تجهیزات لازم به منظور تأیید سلامت دستگاه ها و رفع خرابی آن ها انجام شد.

شهردار منطقه ادامه داد: در این فعالیت ضمن آبیاری، آبشویی، محلول پاشی، تغذیه درختان، علف های هرز و شاخه های خشک درختان حذف و فرم دهی درختان و درختچه ها نیز انجام می شود.

او یادآور شد: عملیات کاشت نشا به مساحت ۱۷۰۰ مترمربع در نواحی چهارگانه، بزرگراه ها و بوستان جنگلی سرخه حصار در منطقه۱۳ آغاز شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط