1402/08/10-14:09
در راستای مسیر توسعه شهر و نوسازی بافت فرسوده محقق شد؛

صدور پروانه ساختمانی در کمتر از ۲۲ روز در منطقه ۱۵

صدور پروانه ساختمانی در کمتر از ۲۲ روز در منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ از رکوردزنی صدور پروانه ساختمانی طی هفت ماه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری با اشاره به اینکه سال گذشته  با صدور هزار و ۳۰۰ فقره پروانه ساختمانی رتبه نخست را در میان مناطق ۲۲گانه تهران کسب کردیم افزود: روند صدور پروانه ساخت و ساز امسال در منطقه رکورد زد و از ابتدای سال تاکنون ۹۰۰ فقره پروانه ساختمانی در راستای توسعه شهر و نوسازی بافت   فرسوده صادر شد.
شهردار منطقه اضافه کرد:  باز کردن قفل ساخت و ساز رویکرد مدیریت شهری در این دوره است وآمار صدور پروانه ها نشان از رونق ساخت و ساز می دهد بنابراین شاهد رشد بیش از ۱۰۰ برابری صدور پروانه در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

محمد شیری ادامه داد: پیش بینی ما این است که تا پایان سال ۲ هزار پروانه ساختمانی طبق برنامه ریزی انجام شده در منطقه ۱۵ صادر شود که با این تعداد پروانه، ۷۰۰ هزار مترمربع واحد مسکونی ساخته خواهد شد.

او همچنین تاکید کرد: در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان، کاهش زمان صدور پروانه در دستورکار قرار گرفت و به همین سبب روند صدور پروانه ساختمانی به ۲۲ روز کاهش یافت، که از این حیث در رتبه دوم تهران قرار داریم.

شهردار منطقه در پایان با اشاره به روند توسعه مناطق دارای بافت های فرسوده و ناكارآمد شهری بر اهمیت نقش صدور پروانه و ساخت و ساز در ارتقای كيفيت سكونت شهروندان تاکید کرد و گفت: ساخت و سازهاي همراه با توسعه، چهره فرسوده و ناكارآمد شهر را دگرگون می سازد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط