1402/08/16-21:39

اجرای طرح جمع آوری کاغذ و کتاب های باطله مدارس منطقه ۱۳

اجرای طرح جمع آوری کاغذ و کتاب های باطله مدارس منطقه ۱۳

با هدف ترویج فرهنگ جمع آوری زباله های بازیافتی به ویژه کاغذ، طرح جمع آوری کاغذ و کتاب های باطله از مدارس منطقه ۱۳ توسط اداره مدیریت پسماند اجرایی می شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه با اشاره به نقش دانش آموزان در بازیافت گفت: دانش آموزان امروز، مردان و زنان سازندگی فردا هستند؛ پس علاوه بر یاد گرفتن دروس مدرسه، آموختن نحوه بازیافت و اهمیت انجام این کار برای آنها ضروری است که در این راستا اداره مدیریت پسماند منطقه ۱۳ اقدام به آموزش دانش آموزان و اجرای طرح جمع آوری کتاب باطله از مدارس می کند.

او هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ جمع آوری زباله های بازیافتی بین دانش آموزان و استفاده مجدد از دفاتر و کتب مصرف شده دانش آموزان دانست و افزود: بخشی از زباله های شهری را زباله های مدارس تشکیل می دهند. توجه به زباله های مدارس و بازیافت مواد از این نوع زباله، علاوه بر حفظ محیط زیست و کمک به کم شدن هزینه ها، از نظر ایجاد حس مسئولیت و روحیه صرفه جویی در دانش آموزان و ایجاد دید مثبت نسبت به کاربرد پسماند و ایجاد انگیزه و علاقه جهت پاکسازی محیط، حائز اهمیت است.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد: دانش آموزان، جمعیت زیادی از منطقه را شامل می شوند که اگر همراهی این عزیزان را داشته باشیم، سهم به سزایی در جمع آوری و بازیافت زباله های ایفا می شود. 

او در خصوص دیگر برنامه های بازیاقتی ادامه داد: آموزشگران اداره مدیریت پسماند معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳، اقدام به آموزش شهروندان در ادارات، سرای محلات، مساجد منطقه می کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط