1402/08/17-18:28

نوسازی و بازآفرینی ۸۱ درصدی بافت فرسوده منطقه ۱۳

نوسازی و بازآفرینی ۸۱ درصدی بافت فرسوده منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به نوسازی ۶۸ پلاک در سال ۱۴۰۲ در منطقه ۱۳ از روند ۸۱ درصدی نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده این منطقه خبرداد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ محمدهادی علی احمدی، شهردار منطقه با اشاره  اقدامات انجام شده در این دوره مدیریت شهری و شورا و با توجه به برنامه ریزی های جامع و هدفمند در این خصوص و بر اساس آخرین آمار اعلامی سازمان نوسازی شهر تهران از سهم نوسازی ۸۴ پلاک در منطقه ۱۳ در سال ۱۴۰۲، ۶۸ پلاک تا کنون نوسازی شده که این روند ۸۱ درصدی به نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده منطقه ۱۳ منجر شده است.

وی افزود: نظر به صدور پروانه ۴۸۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده منطقه ۱۳ در سال ۱۴۰۱ و رشد ۵۲درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، روند نوسازی از این منطقه از شرق پایتخت رو به رشد می باشد.

شهردار منطقه ۱۳ اظهار داشت: با وجود املاک ریزدانه و قدیمی در محدوده بافت فرسوده این منطقه، اداره نوسازی و دفتر توسعه محله ای یکی از بازوهای اجرایی برای تشویق مردم و سازندگان به تجمیع و نوسازی در بافت فرسوده هستند.

وی ادامه داد: سرعت بخشی به امر بازآفرینی شهری در محدوده بافت های فرسوده نیازمند برنامه و ایجاد حلقه میانی بین سازندگان و مالکان در جهت تسریع و تسهیل در نوسازی است.

شهردار منطقه ۱۳ به قوانین حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده بر اساس بسته سیاست ها و ضوابط تشویقی به بند ۳-۷ اشاره نمود و گفت: بر این اساس تقریباً تمامی پلاک هایی که متراژ کمتر از ۱۰۰ مترمربع را داشتند مجوز ساخت ۳ طبقه داده می شد که در این بسته تشویقی یک طبقه دیگر نیز داده می شود که این امر موجب جذابیت سرمایه گذاری در بافت شده است.

او ادامه داد: بسته های تشویقی نوسازی بافت فرسوده از قبیل تسهیل در تامین پارکینگ، تسهیل شرایط توده گذاری و... امکان مناسبی را برای شهروندان و ساکنان بافت ها و سازندگان ایجاد می کند.

محمدهادی علی احمدی خاطر نشان کرد: در خصوص بازنگری و اصلاح شیوه نامه ها به گونه ای مداخله می کنیم که بافت های ناکارآمد و فرسوده منطقه ۱۳ مورد توجه سازندگان قرار گیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط