1402/08/18-01:05
حق بین در جلسه کنترل پروژه ساختمان بلدیه خبر داد:

بهره برداری از پروژه خانه شهر، تا پایان فصل بهار

بهره برداری از پروژه خانه شهر، تا پایان فصل بهار

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از بهره برداری از پروژه خانه شهر تا پایان فصل بهار خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جلسه کنترل پروژه ساختمان بلدیه(خانه شهر) با اشاره به شروع فعالیت‌های عمرانی ساختمان بلدیه، اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه خانه شهر(بلدیه) در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع و در زیربنای حدود ۱۸ هزار مترمربع از سال ۹۶ آغاز شده است.

وی ادامه داد: در مسیر اجرای پروژه با مشکلات مختلفی مواجه بودیم اما خوشبختانه امروز، پروژه شاهد پیشرفت فیزیکی ملموس و آماده شدن برای افتتاح است. لازم بود که پیمانکار پروژه را تغییر بدهیم و با یک برنامه‌ریزی جدیدتر بر روی این پروژه تمرکز داشته باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: این پروژه باهزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در حال اجرا است و در حال حاضر تجهیزات آن به صورت کامل خریداری شده و در حال تولید است، بخشی از تجهیزات ظرف ۲ هفته آینده وارد سایت پروژه خواهد شد. سایر عملیات اجرایی چه در نمای پروژه و چه در بخش تاسیسات و زیرساخت‌ها در حال انجام بوده و ما به زودی وارد مرحله نازک‌کاری داخل پروژه خواهیم شد.

حق‌بین با اشاره به میزان پیشرفت ساختمان بلدیه افزود: این پروژه در حدود ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به تبع خرید تجهیزات، پیشرفت فیزیکی به سرعت افزایش خواهد یافت. در مورد کارکرد و کاربری پروژه بحث‌های مختلفی در حال انجام است ولی مبحث اصلی، بحث خانه شهر و مجموعه فرهنگی شهرداری تهران است.

وی تاکید کرد: قطعاً در بخشی از ریزفضاها پیش‌بینی‌هایی شده و در حال جمع‌بندی هستیم، البته با نظر شورای شهر و شهردار تهران به بهترین شکل از این پروژه فاخر که پروژه شاخصی در سطح شهر تهران است، استفاده خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به نظارت بر معماری ایرانی این پروژه، تصریح کرد: در این پروژه از ظرفیت یکی از بهترین مشاورین معمار شهر تهران در حال استفاده هستیم، مهندسین مشاور با ظرافت و نکته‌سنجی که دارد در تمام اجزای، اجرای این پروژه به نحوی کار را نظارت می‌کند که هم هویت تاریخی پروژه حفظ شود و هم با بافت تاریخی منطقه هم‌خوانی داشته باشد.

حق بین افزود: نمای ساختمان نمایی کاملاً تاریخی، ایرانی و اسلامی بوده و قوس‌های آجری و نحوه اجرای پنجره‌ها که از جنس چوب و با هزینه خاص ساخته شده استفاده شده که دارای دقت و ظرافت منحصر بفرد است تا هویت اصیل کار را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: ما باید هویت تاریخی میدان امام خمینی(ره) را حفظ می‌کردیم و به همین جهت نمای ظاهری این پروژه کاملا منطبق بر بافت و هویت تاریخی این منطقه است، البته کارکرد داخلی پروژه با معماری روز در حال طراحی و اجراست و تقریبا یک معماری مدرن خواهیم داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد تاریخ اتمام پروژه مذکور، عنوان کرد: اگر مشکل خاصی پیش نیاید، ما هدف‌گذاری کرده‌ایم که این پروژه را تا فصل بهار به پایان برسانیم. در حال حاضر پیمانکار جدید و متخصص در این پروژه بکارگیری شده و قطعاً طی دو تا سه هفته آینده شرایط تغییر خواهد کرد. همچنین برنامه‌ریزی شده که نمای جنوبی پروژه ظرف سه هفته آینده تکمیل و نورپردازی شود.

حق‌بین در مورد اینکه چه مشکلی منجر به تعویض پیمانکار شد؟ خاطرنشان کرد: مشکلات عمده و عدم توانایی پیمانکار قبلی برای به پایان رساندن پروژه و اهمیت پروژه برای مدیریت شهری ما را به این نتیجه رساند تا تصمیم بر جایگزینی تیم اجرایی بگیریم.

براساس این گزارش در این جلسه که مسعود حق لطفی سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و برخی دیگر از مدیران ارشد شهر حضوری داشتند در خصوص روند پیشرفت پروژه بحث و تبادل نظر شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط