1402/08/22-17:12
حق لطفی:

پایدارسازی دائمی گودِ جنبِ مرکز همایش های برج میلاد به اتمام رسید

پایدارسازی دائمی گودِ جنبِ مرکز همایش های برج میلاد به اتمام رسید

سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از اتمام عملیات اجرایی پایدارسازی دائمی گود جانبی مرکز همایش های برج میلاد خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، "مسعود حق لطفی" سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از اتمام عملیات اجرایی پایدارسازی دائمی گود جانبی مرکز همایش های برج میلاد تهران خبر داد.

سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: با توجه به رها شدن گودبرداری فاز دوم برج میلاد در مجاورت مرکز همایش ها و گذشت چندین سال از انقضای مقاوم سازی موقت صورت گرفته، مجموعه مدیریت شهری بر آن شد تا نسبت به پایدارسازی دائمی آن اقدامات لازم را انجام دهد. در این خصوص چند روش پایدارسازی مورد بررسی قرار گرفت که از جمله آنها، خاک ریزی به منظور افزایش ارتفاع گود، اجرای سازه‌ نگهبان، احداث سازه ای دائمی با کاربردی خاص، که با تدبیر شهردار تهران سومین روش به نتیجه رسید.

"حق لطفی" ادامه داد: سازه‌ای که برای افزایش ایمنی و پایدارسازی دائمی گود درنظر گرفته شد در ۵ طبقه با زیربنای ۱۷هزار و ۸۰۰ مترمربع با سازه بتن آرمه، سقف دال بتنی و دیوارهای برشی، هم اکنون به اتمام رسیده و با توجه به همسطح بودن این سازه با پارکینگ سالن همایش‌ و تطبیق حداکثری با طرح‌های آینده برج میلاد، می‌توان از این بخش به‌عنوان پارکینگ با ظرفیت ۳۵۰ خودرو یا سایر خدمات بهره برد.

گفتنی است عملیات اجرایی پایدارسازی دائمی گود جانبی مرکز همایش های برج میلاد از ابتدای تیرماه سال گذشته آغاز و ظرف مدت ۱۶ ماه به اتمام رسید. در این پروژه یکصد و یازده حلقه شمع، ۳۵۰۰ تن آرماتور، ۲۴هزار مترمکعب بتن ریزی و ۲۳۴ عدد دیوار حائل بتن مسلح اجرا شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط