1402/09/07-11:31
معاون شهردار منطقه یک:

اجرای طرح شناسایی و ساماندهی کلونی های آسیب در منطقه یک / جمع آوری ٢ هزار معتاد متجاهر

اجرای طرح شناسایی و ساماندهی کلونی های آسیب در منطقه یک / جمع آوری ٢ هزار معتاد متجاهر

طرح ساماندهی کلونی های آسیب با هدف شناسایی و مدیریت آسیب های اجتماعی در سطح جامعه و کمک به زندگی شهری سالم برای شهروندان در منطقه یک عملیاتی شد و در ۸ ماهه سال جاری بیش از ٢ هزار و ٢۰۰ معتاد متجاهر جمع آوری شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سلیمه رودکی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه اعلام کرد: با توجه به ضرورت و الزام شهرداری تهران نسبت به شناسایی و ساماندهی کلونی های آسیب و پاتوق های استقرار افراد آسیب دیده اجتماعی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه با همکاری سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اقدام به اجرای این طرح و تهیه GIS اطلس آسیب های اجتماعی منطقه نمود.

او افزود: با توجه به کاهش دمای هوا و در راستای تلاش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، با همکاری و مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر شمیران و سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران به صورت شبانه روزی و مستمر در سطح منطقه گشت انجام و در ۸ ماهه اخیر علاوه بر جمع آوری معتادان اقدام به ساماندهی ۵۸۰ کارت خواب و ۷۳ متکدی شد.

معاون شهردار گفت: تعدادی از معتادان متجاهر مستقر در کلونی های آسیب منطقه جهت ساماندهی به مرکز غربالگری و کمپ های ترک اعتیاد و کارتن خواب ها به گرمخانه ازگل منتقل شدند و جمع آوری متکدیان از سطح معابر و میدان های اصلی منطقه نیز انجام شد.

رودکی تصریح کرد: گشت فوریت های اجتماعی در قالب گشت حامی شهر، راه اندازی و در شیفت های کاری از ساعت ٩ صبح الی ١٦ و ٢١ لغایت ۵ بامداد روز بعد فعال است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط