1402/09/11-15:28
معاون شهردار تهران در افتتاح خانه اوتیسم درمانگاه شهرداری:

مدیریّت شهری شهروندان اوتیسمی را خانواده خود می‌داند

مدیریّت شهری شهروندان اوتیسمی را خانواده خود می‌داند

معاون شهردار تهران در افتتاح خانه اوتیسم درمانگاه شهرداری در جنوب شهر تهران گفت: مدیریّت شهری شهروندان اوتیسمی را خانواده خود می‌داند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، آیین افتتاح پنجمین خانه امید اوتیسم در درمانگاه شهداء منطقه ۱۹ شهرداری با حضور مجید باقری معاون شهردار تهران، تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹، نورمحمدی مدیرعامل شرکت شهر سالم، سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم و جمعی از مدیران شهری و کودکان اوتیسم برگزار شد.

مجید باقری ضمن تشکر از اهتمام و همکاری شهرداری منطقه ۱۹، شرکت شهر سالم، بانک پاسارگاد و انجمن اوتیسم برای راه‌اندازی بخش اوتیسم در درمانگاه شهداء شهرداری این منطقه گفت: افتتاح خانه امید اوتیسم توسط شهرداری تهران ۳ پیام راهبردی دارد. اینکه مجموعه مدیریّت شهری، شهروندان مبتلا به اوتیسم را «اعضای خانواده خود» می‌داند و نسبت به خانواده‌هایی که دارای فرزندانی با این بیماری هستند، بی‌تفاوت نیست.

وی افزود: افتتاح این مرکز در جنوب شهر، بیانگر توجّه ویژه مدیریّت شهری به بهداشت و سلامت جنوب شهر و عادلانه‌سازی برخورداری از امکانات و شرایّط است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه به همکاری با انجمن‌هایی که حضورشان در شهر تأثیرگذار است، اعتقاد راسخ داریم، افزود: همکاری شهرداری با انجمن اوتیسم در این مورد، مصّداقی از توجّه ویژه شهرداری تهران به «تقویّت و حضور سمن‌ها و انجمن‌های شهروندی» در اداره شهر است. 
باقری تصریح کرد: ایجاد شرایطی برای کاهش آلام خانواده‌های اوتیسم را رسالت جدی‌ای بر گردن خودم می‌دانم و برای کمک به آن‌ها و افزایش تعداد خانه‌های امید در مناطق شهرداری تهران تمام تلاش خودم را به کار می‌گیرم.

معاون شهردار تهران از انتصاب یک توان‌یاب به‌عنوان «مشاور معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا در حوزه توان‌یابان شهرداری تهران» خبر داد و گفت: اهتمام ویژه‌ای نسبت به تسهیل شرایط همکاران توان‌یاب داریم و برای کمک به کارکنان شهرداری که از خانواده اوتیسم هستند، زیرساخت‌های لازم را مهیّا می‌کنیم.  
باقری ادامه داد: با افزایش تعداد خانه‌های امید شرایط برای خانواده‌های اوتیسم شاغل در شهرداری هم تسهیل می‌شود؛ به‌همین دلیل افزایش تعداد خانه‌های امید در شهرداری را در روزشمار افتتاح‌های امسال قرار می‌دهیم.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران عنوان کرد: به قول آقای زاکانی شهردار محترم تهران، کمک به کودکان اوتیسم و خانواده‌های آنان باقی الصالحات است و جا دارد از خیّرینی که به آن‌ها کمک می‌کنند تشکر کنم. 

تلاش شهرداری منطقه ۱۹ برای بهبود شرایط خانواده‌های اوتیسم

فرهادی افتتاح مرکز اوتیسم در درمانگاه شهداء منطقه ۱۹ شهرداری تهران را اتفاق خوبی دانست و گفت: از تمام زحمت‌کشان برای تحقّق این اتفاق خوب که باعث کاهش آلام این عزیزان می‌شود، تشکر می‌کنم. تلاشمان در همین نقطه متوقف نمی‌شود و در آینده هم برای تسهیل شرایّط خانواده اوتیسم کوتاهی نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بحث جمعیّت در کشور و خدماتی که باید به آن‌ها بدهیم، متفاوت شده است، گفت: پس از انقلاب اسلامی جمعیّت کشور ۳۶ میلیون نفر بوده است و هم اکنون ۸۶ میلیون نفر هستیم که در چند سال آینده به پیری جمعیّت و پس از آن با جوانی جمعیّت مواجه هستیم که این موارد خدمات‌دهی مدیریّت شهری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. امیدارم بتوانیم پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را در مدیریّت شهری داشته باشیم و غافلگیر نشویم. 

خدمت‌رسانی به معلولان در دستور کار شرکت شهر سالم

مدیرعامل شرکت شهر سالم هم در سخنانی با ابراز خرسندی از همکاری با انجمن اتیسم ایران گفت: با دستور آقای شهردار و آقای دکتر باقری معاون شهردار، خدمت‌رسانی به معلولان و توجه به مناطق کم‌برخوردار در دستور کار قرار گرفته است. راه‌اندازی خانه اوتیسم در درمانگاه شهدای منطقه ۱۹ نیز در همین راستا انجام شد.

امیر نورمحمدی با اشاره به اینکه سرانه درمانی منطقه ۱۹ تهران از برخی دورافتاده‌ترین شهرها و روستاهای کشور پایین‌تر است، ادامه داد: به همین دلیل شهرداری در این منطقه ۲ درمانگاه دارد و در ماه‌های اخیر بخش‌های جدید درمانی در این درمانگاه‌ها اضافه شده است.

به گفته نورمحمدی، پنجمین خانه امید همچون درمانگاه‌های منطقه ۱۹، مناطق اطراف را نیز تحت پوشش خدمات خود قرار خواهد داد.

پرداختن به بیماران اوتیسم باقیات و صالحات است

در ادامه این مراسم سعیده صالح‌غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران در سخنانی با اشاره به هفته معلولان، اوتیسم را یکی از شدیدترین اختلالات جدّی دانست و گفت: یک درصد از مردم جهان به این بیماری مبتلا هستند. نشانه‌های این بیماری یک طیف را تشکیل می‌دهد که هر کدام نیازمند خدمات خاصّی هستند و این مسئله را به‌خصوص برای خانواده‌های این بیماران پیچیده‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه مخارج این بیماران منهای بخش درمان بسیار بالاست گفت: اگر به بیماران زیر هفت سال کمک کنیم، می‌توانیم از مشکلاتی که در بزرگسالی برای آن‌ها پیش می‌آید، پیشگیری کنیم.

صالح‌غفاری با اعلام آمادگی برای راه‌اندازی خانه امید در سراسر کشور گفت: در جلسه‌ای که با آقای شهردار داشتیم، ایشان گفتند که اوتیسم برای همه ما باقیات و الصالحات خواهد شد و امیدوارم با کمک شما این اتفاق محقّق شود.

در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت شهرسالم و انجمن اوتیسم ایران باهدف هم‌افزایی و همکاری بیشتر به امضاء رسید.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط