1402/09/18-21:27

رفع خلاف از ساختمان‌های بلندمرتبه به مساحت ۱۳۵۰ مترمربع در منطقه ۱۹

رفع خلاف از ساختمان‌های بلندمرتبه به مساحت ۱۳۵۰ مترمربع در منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ گفت: در راستای ارتقای ایمنی و جلوگیری از احداث سازه‌های ناایمن با استحکام کم، ۸ طبقه مازاد در ۴ ملک مسکونی به مساحت ۱۳۵۰ مترمربع با رفع خلاف کاهش یافت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار این منطقه اظهار کرد: به منظور پیشگیری از افزایش ساختمان های نا ایمن و حادثه آفرین و تداوم اجرای طرح مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در ناحیه سه علاوه بر ابلاغ تذکر های مکرر و عدم تمکین برخی شهروندان با کسب مجوز قضایی، ۸ طبقه مازاد از ۴ ساختمان بلند مرتبه برچیده شد.

وی بیان کرد: در این عملیات سقف، دیوار، تیغه‌چینی، راه پله ها و سنگ نمای این ساختمان ها رفع خلاف و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.

فرهادی ادامه داد: ۵ گود برداری غیرمجاز به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع که به منظور ساخت و سازهای غیرقانونی آماده شده بود رفع خطر شد.

گودبرداری های غیر مجاز شرایط خطرناک و بحرانی را به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و فنی، مغایرات سازه با نقشه‌های مصوب و عدم رعایت مباحث ملی ساختمان برای شهر و شهروندان ایجاد می کند.

شهردار منطقه ۱۹ افزود: در راستای اجرای قانون و برخورد با مستحدثات غیرمجاز ۲۰ باب واحد تجاری به مساحت هزار و ۴۵۰ مترمربع، سه باب سوله سه هزار و ۱۰۰ مترمربعی و دو قطعه چهار دیواری به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع رفع خلاف و آزادسازی شد.

به گفته این مسئول؛ اقدامات صورت گرفته در اراضی ناحیه سه به منظور صیانت، آزاد سازی تصرفات، جلوگیری از دست اندازی مجدد زمین خواران و سوء استفاده کنندگان انجام شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط