1402/09/19-16:06
در نشست شهردار منطقه ۱۹ با کسبه خلازیر در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) مطرح شد:

ضرورت تشکیل شورایی از نمایندگان کسبه خلازیر برای مشارکت در ساماندهی این محدوده

ضرورت تشکیل شورایی از نمایندگان کسبه خلازیر برای مشارکت در ساماندهی این محدوده

تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ با همراهی حسین منفرد نماینده موقوفات مروی و مدیران شهری طی نشستی با کسبه خلازیر میانی و جنوبی در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، فرهادی با اشاره به اینکه ثروت خوبی در این محدوده با توجه به نوع فعالیت برای شهرو شهروندان نهفته است افزود: تلاش خواهیم کرد با کمک و مشارکت شما عزیزان علاوه بر ساماندهی خلازیر منظر و سیمای شهری مناسبی را ایجاد کنیم.

فرهادی ادامه داد: فعالیت های ناشی از ضایعات آهن و بازگشت آن به چرخه اولیه، کار پسندیده ای است با این تفاوت که روش و محل این اقدامات نا مناسب بوده و مشکلات زیادی را برای شهر فراهم کرده است.

همچنین تفکیک غیرمجاز زباله و رها سازی آنها در انهار، پیاده رو ها و یا زباله سوزی موجب آلودگی های زیست محیطی، بیماری برای گروه های در معرض خطر و ایجاد فضا های بد منظر شهری شده است.

فرهادی با تأکید بر اینکه خلازیر میانی داخل بافت شهری و ظرفیت تبدیل شده به راسته تجاری را دارد بیان کرد: توصیه می کنم کسبه برای رعایت حقوق خود و دیگران اتحادیه ای به نام این صنف ایجاد کنند تا بتوانند مدیریت فعالیت های خود را پیش برده و به صورت قانونی درخواست هایشان را پیگیری کنند.

همچنین شورایی از نمایندگان کسبه خلازیر میانی و جنوبی برای مشارکت در ساماندهی این محدوده تشکیل شود.

شهردار منطقه گفت: شرایطی پیش آمده تا موقوفه مروی و شهرداری منطقه با همراهی بزرگان و معتمدین خلازیر با در نظر گرفتن چهارچوب ها و منافع قانونی برای شهر و شهروندان وضعیت این محدوده را ساماندهی کنند و کسبه می توانند در بین خود آیین نامه و شیوه نامه اجرایی تعریف کنند.

او خواستار عدم تفکیک غیر مجاز زباله، خرید و فروش در خلازیر شمالی، میانی وجنوبی و مشارکت کسبه با مدیریت شهری برای مقابله با این افراد به منظور خروج کامل این فعالیت غیر قانونی شد.

به گفته این مسئول برای پیگیری مشکلات چندین ساله خلازیر جنوبی فرماندار، اعضای کمیته فنی،کارگروه ماده پنج و مدیران ارشد شهری از این محدوده بازدید کردند تا با مشارکت یکدیگر اتفاقات خوبی رقم خورده و آسیب های اجتماعی از این محدوده برچیده شود.

شهردار منطقه بیان کرد: معبر ۴۰ متری غدیر در این محدوه با مشارکت موقوفه مروی به منظور کاهش بار ترافیکی، ایجاد دسترسی محلی به شریان های اصلی، جلوگیری از تصرف فضا های بی دفاع شهری در حال احداث است.

براساس این گزارش در این نشست بر رعایت نظافت معابر، رفع سد معبر اصناف، ساماندهی نمای تابلو های محل فعالیت کسبه، ساماندهی بلوار شقایق شمالی با ارائه پروانه های دستی به کسبه و... تأکید شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط