1402/09/20-22:42

برگزاری مانور طوفان توسط ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۳

برگزاری مانور طوفان توسط ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۳

با همکاری نهادهای تخصصی و اعضای ستاد مدیریت بحران منطقه۱۳، طوفان و خسارات ناشی از آن با اقدامات لازم و متناسب در قالب مانور با موفقیت مهار و توان عملیاتی مجموعه در مقابله با بحران به منظور آمادگی هر چه بیشتر تخمین زده شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، بر اساس سناریوی مانور طوفان و در پی اعلام هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و آسمان نیمه ابری تهران، ۶۰ نفر از اعضای ستاد بحران شهرداری منطقه ۱۳ و عوامل اجرایی به همراه ده خودرو عملیاتی به حال آماده باش درآمدند.

وقوع طوفان فرضی، خساراتی از قبیل ریختن داربست های مقابل ساختمان و شکسته شدن درختان و قطعی برق را در خیابان پرتردد از جمله خیابان های پیروزی، اسپندی(افروز) و میدان شهدا را به همراه داشت و پنج نفر از شهروندان و کارگران شهرداری دچار آسیب شدند.

محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به تمرین مقابله با بحران های طبیعی از طریق طراحی مانور طوفان در منطقه ۱۳ گفت: ستاد پیشگیری و مدیریت بحران منطقه ۱۳ با استفاده از ظرفیت نیرو های دوام و نهاد های تخصصی نسبت به برگزاری این مانور در خیابان پیروزی، تقاطع امام علی جنب مترو ابن سینا اقدام کرد تا ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف، وضعیت عملیاتی و نحوه حضور اعضای ستاد بحران را بسنجد.

او افزود: در این مانور، آتشنشانی، اورژانس، پلیس راهور، دوام، ناحیه یک و اداره برق همکاری داشتند که متناسب با وظایف خود ، اقداماتی از قبیل اعزام نیرو های عملیاتی به محل حادثه، بازگشایی مسیر های پر تردد، انتقال مصدومان به نقطه امن و تریاژ آنها، انتقال مصدوم به نزدیک ترین بیمارستان، رفع قطعی برق برخی از محلات، جمع آوری درختان شکسته و داربست ها از معابر و رفع سدمعبر را انجام دادند. 

شهردار منطقه۱۳ یادآور شد: این مانور در ناحیه یک منطقه ۱۳ با شعاع تاثیر ۱۲ کیلومترمربع برگزار شد که با همکاری اعضای ستاد مدیریت بحران، توان عملیاتی مجموعه ارزیابی و نقاط ضعف برنامه ریزی مشخص شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط