1402/09/27-22:29
در راستای تحقق چشم‌انداز تهران پایدار انجام شد؛

رونق پروژه های نوسازی در بافت فرسوده منطقه ۱۵ با تجمیع ۲۵۴ پلاک

رونق پروژه های نوسازی در بافت فرسوده منطقه ۱۵ با تجمیع ۲۵۴ پلاک

شهردار منطقه ۱۵ از رونق پروژه های نوسازی در محدوده بافت فرسوده با تجمیع ۲۵۴ پلاک از ابتدای سال در راستای تحقق چشم‌انداز تهران پایدارخبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری با اشاره به بازگشت زندگی به بافت فرسوده سطح منطقه گفت: مدیریت شهری با اجرای طرح های بازآفرینی شهری، تلاش می کند تا روند نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار پایتخت، را تسریع دهد، چرا که این بافت ها در کلان شهری چون تهران که در لیست ۱۰ شهر حادثه خیز دنیا قرار دارد در هنگام بروز حوادث احتمالی می توانند میزان خسارت های مالی و جانی را افزایش دهند.

به گفته او؛ به همین سبب صدور پروانه در محدوده بافت های فرسوده افزایش چشمگیر یافته و آمارها نشان می دهند تمهیدات مدیریت شهری در این موضوع گره گشا بوده است.

محمد شیری در ادامه با بیان اینکه تجمیع پلاک های ریزدانه کلید جهش و به عنوان محرک در نوسازی بافت های فرسوده پایتخت و بخش هایی از منطقه ۱۵ است، افزود: ارائه تسهیلات و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردمی در راستای تسریع توسعه و نوسازی کالبد شهری، از اولویت های منطقه است.

شهردار منطقه به اقدامات انجام شده از ابتدای سال جاری به منظور نوسازی بافت فرسوده، ناپایدار و ریزدانه در سطح نواحی یک و دو اشاره کرد و گفت: به همین سبب ۲۵۴ پلاک ریزدانه در قالب ۴۷ پروژه، شامل واگذاری گذر بن بست و متروکه باقی مانده پلاک های سطح منطقه با تنظیم قرارداد تجمیع و منجر به صدور پروانه ساختمانی شد.

محمد شیری در پایان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در رابطه با نوسازی بافت های فرسوده در سطح منطقه انجام شده است، اظهارامیدواری کرد: با بهره مندی از پتانسیل ها روند نوسازی املاک ریزدانه بافت فرسوده و ناپایدار در سطح منطقه تسریع و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان را شاهد باشیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط