1402/10/04-14:47
شهردار منطقه یک در جلسه نظارت ستادی ترافیک:

توسعه پارکینگ‌های طبقاتی نیازمند ورود مناطق به این حوزه است

توسعه پارکینگ‌های طبقاتی نیازمند ورود مناطق به این حوزه است

منطقه یک به دلیل بافت فشرده شبکه معابر و عدم امکان خدمات رسانی سریع امدادی به دلیل حجم بالای پارک خودروها در برخی محلات، نیازمند توسعه پارکینگ‌های طبقاتی است و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه پروژه ساخت پارکینگ‌ به مناطق واگذار شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ شهردار این منطقه در جلسه نظارت ستادی و ارزیابی عملکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه که با حضور مهدی گلشنی مدیرکل و صادق جهانی معاون مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، علیرضا اسفراینی‌نژاد معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه یک و دیگر مدیران این حوزه، پس از بازدید از پروژه‌های ترافیکی منطقه انجام شد گفت: شرایط خصوصی و انتخاب پیمانکاران متولی پارکینگ‌ها در کل شهر تهران، نیازمند دقت بیشتری است و بهتر است نظارت بر پارکینگ‌ها بر عهده شرکت‌ها و مجموعه‌های نامدار و وابسته به شهرداری قرار گیرد.

صباغ همچنین درخواست کرد سهم مناطق از اعتبار و بودجه بیشتر از شرکت‌ها و سازمان‌ها باشد چرا که مناطق توانایی جذب اعتبار را دارند و می‌توانند در صورت واگذاری اعتبار در ابتدای سال، آن را برنامه‌ریزی و پروژه‌های بیشتری را به اجرا برساند.

گلشنی نیز در این جلسه با تشکر از اقدامات منطقه در حوزه حمل و نقل و ترافیک و هماهنگی و تعامل خوب بین معاونت‌ها برای سرعت بخشی به پروژه‌های اجرایی گفت: اجرای اصلاح هندسی ها و مسقف سازی پایانه‌ها و... اقداماتی است که منطقه را در بین مناطق دیگر در راس قرار داده است.

او افزود: متاسفانه یکی از آسیب‌هایی که مناطق با آن درگیر هستند این است که ۸۰ درصد بودجه در اختیار سازمان‌ها و شرکت‌ها و تنها ۲۰ درصد آن در اختیار مناطق قرار دارد و ردیف‌های اعتباری که منطقه می‌تواند کار کند در اختیار شرکت‌هاست در حالی که اگر بودجه از اول سال در اختیار منطقه قرار گیرد برنامه‌ریزی و پروژه‌های بیشتری را می‌توانند تعریف و انجام دهند.

وی وضعیت حمل و نقل عمومی منطقه را نیازمند توسعه دانست و گفت: متاسفانه تنها ۳۰ درصد همپوشانی حمل و نقلی در منطقه وجود دارد که نسبت به بسیاری از مناطق وضعیت ضعیفی دارد و حتماً باید این موضوع مورد اولویت قرار گیرد و ارتقا پیدا کند.

معاون ترافیک منطقه نیز با شرح گزارشی از اقدامات گفت: شناسایی و ساماندهی ترافیکی در نقاط توزیع و جذب سفر و اجرای پروژه روانسازی تردد در خیابان‌های منطقه، بازدید ادواری نواحی، تعویض صندلی‌ ایستگاه‌های حمل و نقلی، شناسایی نقاط حادثه خیز، اجرای ۲۴ اصلاح هندسی، رنگ آمیزی ایستگاه‌های اتوبوس و پل های عابر پیاده و ساماندهی المان های مربوط به آنها، روشنایی پایانه‌ها و... از جمله اقدامات اجرایی در منطقه بوده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط