1402/10/04-22:12

بررسی و تأیید بیش از ۵۰۰ پرونده در کمیته نما منطقه ۱۹ طی ۹ ماهه نخست سال جاری

بررسی و تأیید بیش از ۵۰۰ پرونده در کمیته نما منطقه ۱۹ طی ۹ ماهه نخست سال جاری

شهردار منطقه ۱۹ از بررسی و تأیید ۵۴۹ پرونده در کمیته نما در قالب ۳۲ جلسه طی ۹ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی گفت: به طور متوسط هر پرونده نما کمتر از دوبار در کمیته نما مطرح شده و در نهایت منتج به تایید آنها در کمیته می شود و ضعف سایر پرونده ها اغلب در اعمال ضوابط و ترسیم و طراحی نما مطرح است.

وی با اشاره به اینکه صدور پروانه بیشترین موضوع کمیته نما را در بر می گیرد بیان کرد: سایر پرونده های مورد بررسی مربوط به نماهای مغایر و گواهی های ساختمانی عدم خلاف، پایان کار و... است.

شهردار منطقه یاد آور شد: در اجرای نماهای مصوب ساختمان های این منطقه اغلب ترکیب چند مصالح با سبک مدرن به صورت ترکیبی از متریال سنگ و آجر استفاده می شود.

فرهادی با تأکید بر اینکه نمای مصوب باید در حین اجرای نمای ساختمان روی حصار کارگاهی نصب شود افزود: در اجرای نمای مصوب زیبایی بصری، الزامات ایمنی، رعایت جان پناه، تایید آتش نشانی، اندازه بازشو ها و... باید در نظر گرفته شود و مطابق دستورالعمل های طراحی نما استفاده از کامپوزیت، نماهای رومی و کلاسیک ممنوع است.

براساس این گزارش جلسه کمیته نما روزهای شنبه به صورت مستمر با حضور نمایندگانی از عضو علمی طراحی شهری، عضو علمی معماری، شورای اسلامی شهر تهران، جانشین معاون شهرسازی و معماری و دبیر کمیته نما این حوزه برگزار می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط