1402/10/16-21:47
زاکانی در پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران:

تاورکرین‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند

تاورکرین‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند

شهردار تهران با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت‌های شهر در برابر آسیب‌ها در دستور کار است، یادآور شد: تاورکرین‌ها به عنوان یک ابزار برای ساختمان‌های بلند شناسنامه‌دار خواهند شد تا ایمنی و شناسنامه قابل رصد داشته باشند و از مخاطرات ناشی از آن جلوگیری شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی در پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران که امروز -شنبه ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۲- برگزار شد، با بیان اینکه برخی برداشت‌ها نشان می‌دهد که تاورکرین‌ها حداقل ایمنی را ندارند، اظهار کرد: تاورکرین‌ها باید شناسنامه‌دار شوند و رصد موضعی صورت بگیرد تا ایمنی آن افزایش یابد.

وی همچنین تصریح کرد: بیمارستان‌ها و مدارس باید ایمن شوند و بنده نیز این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

شهردار تهران در جمع خبرنگاران هم با بیان اینکه ۹ درصد از مصوبات اجرایی جلسات قبل ستاد، اجرایی نشده که مشخص شد نیاز به منابع ملی دارد، اظهار کرد: تهران چهار مخاطره اصلی دارد که شامل زلزله، سیل، فرونشست زمین و طوفان است و در این جلسه ناظر بر زلزله و فرونشست بحث شد.

وی با بیان اینکه قرار بود ۱۶ هزار ساختمان پایش شوند و نوسازی و بازسازی این ساختمان‌ها در دستور کار قرار بگیرد، یادآور شد: ساماندهی این ساختمان ها از نظر استحکام بخشی مورد بحث قرار گرفته است که کاستی در امور از سوی برخی دستگاه‌ها به عنوان موانع اجرای کار گزارش شد.‌ با رفع این کاستی ها هزار واحد ساختمان پایش کامل خواهند شد که این ساختمان ها بیشتر در محل تردد مردم هستند. پس از پایش، باید این ساختمان ها براساس مواردی که دارند، مورد بازسازی و نوسازی قرار گیرند.

زاکانی با بیان اینکه آنچه تحت عنوان فروچاله در تهران رخ می‌دهد از گستره بالاتری برخوردار است و از شرایط محلی و نقطه‌ای ناشی می‌شود، گفت: از منظر کاوشگری و پیشگیری و دقت قبل از حوادث مخاطره سنجی خواهد شد تا امکانات لازم فراهم شود. فرونشست مبحثی منطقه‌ای است و قرار شد که نوع نگاه در پیگیری آن در طرح‌های توسعه‌ای شهر مدنظر قرار بگیرد.شهردار تهران تاکید کرد: اساس جلسه معطوف به همکاری جمعی برای اشراف بر مخاطرات و همچنین ظرفیت سنجی برای حضور خاص در مخاطرات بود.

وی با اشاره به وضعیت ساختمان‌های ناایمن در پایتخت هم خاطرنشان کرد: از ۱۲۹ ساختمان تعداد ساختمان‌های ناایمن دو رقمی شده و پیگیری برای ایمن‌سازی آنها ادامه دارد. در مجموع سه هزار ساختمان از لحاظ ایمنی سازه پایش شده و گزارش هزار واحد نیز ارائه شده است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت‌های شهر در برابر آسیب‌ها در دستور کار است، یادآور شد: تاورکرین‌ها به عنوان یک ابزار برای ساختمان‌های بلند شناسنامه‌دار خواهند شد تا ایمنی و شناسنامه قابل رصد داشته باشند که از مخاطرات ناشی از آن جلوگیری شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط