1402/10/16-22:04

اجرای برنامه عملیاتی برای مشارکت کودکان منطقه۱۳ اداره شهر

اجرای برنامه عملیاتی برای مشارکت کودکان منطقه۱۳ اداره شهر

شهردار منطقه۱۳ از اجرای طرح «شهر در دست بچه‎ها» در نواحی چهارگانه این منطقه به منظور ارتقای سطح آگاهی و دانش‌افزایی و شناساندن ساختارهای اجتماعی ویژه کودکان خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه با بیان اینکه، یکی از مصادیق مشارکت دانش‌‎آموزان در اداره شهر و جامعه‌‏پذیر کردن آن‏ها، طرح «شهر در دست بچه‎ها» است، گفت: با عنايت به دستورالعمل ها و برنامه ريزی های انجام شده در خصوص طرح مذکور، اداره آموزش شهروندي منطقه اقدام به برنامه ریزی و اجرای برنامه ها در راستای اجرای طرح مذكور كرد.

او، آموزش و جلب مشارکت کودکان در امور مربوط به مدیریت شهری، ارتقای سطح آگاهی و دانش‌افزایی و شناساندن ساختارهای اجتماعی ویژه دانش آموزان را از اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: در این طرح، دانش ‏آموزان ضمن بازدید از مراکز خدماتی، از نزدیک با نحوه فعالیت آن‏ها آشنا می‏ شوند.

شهردار منطقه ۱۳ در خصوص اجرای منظم این طرح تا پاسان سال ادامه داد: در این طرح دانش آموزان با نحوه کار اداره‏ های مختلف آشنا می شوند و در این راستا، آن‏ها به ایستگاه‏های آتش‎نشانی، مراکز آموزش ترافیک، دفاتر پلیس +۱۰ و... اعزام می شوند.

علی احمدی ادامه داد: اعزام دانش‎آموزان به این مراکز توسط اداره آموزش شهروندی و با هماهنگی نواحی انجام می‏ شود و طبق برنامه‏ ریزی انجام شده، نواحی ماهانه دانش ‏آموزان مدارس منتخب را برای شرکت در طرح شهر در دست بچه‎ها به اداره‎ها و سازمان‎های مختلف اعزام می کند.

شهردارمنطقه ۱۳ خاطرنشان کرد: در مرحله نخست طرح، دانش آموزان با حضور در ساختمان شهرداری ناحیه ۲ منطقه ۱۳، ضمن بازدید از ادارات و واحد های مختلف، پشت میز شهردارناحیه نشستند و برای زمانی کوتاه، سکان مدیریت را به دست گرفتند.

او با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح فرهنگ و توانایی کودکان، پرورش نسلی موفق و تاثیرگذار در آینده جامعه ایرانی اسلامی را مهم بر شمرد و خاطر نشان کرد: شهرداری منطقه آماده است تا با ظرفیت های دراختیار و ایجاد بستر مناسب، زمینه‌های لازم که موجبات تفریح و آرامش و در نتیجه، پرورش خلاقیت‌های مناسب کودک می شود را فراهم آورد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط