1402/10/19-17:32
در دومین همایش ارزیابی شهرداران در ایمن‌سازی تهران مطرح شد؛

بیش از ۴۵۰ حادثه در شبانه‌روز در تهران رخ می‌دهد

بیش از ۴۵۰ حادثه در شبانه‌روز در تهران رخ می‌دهد

دومین همایش ارزیابی شهرداران نواحی پایتخت در ایمن‌سازی شهر تهران در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، در همایش ارزیابی شهرداران نواحی پایتخت در ایمن سازی شهر تهران که در سازمان آتش نشانی تهران برگزار شد، قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران بر اهمیت نقش سخت گیرانه شهرداران نواحی در ایمن سازی ساختمان و اماکن ناایمن و کاهش حوادث ناشی از گودبرداری و ساخت و ساز های غیر اصولی تاکید کرد.

محمدی با اشاره به بروز حوادث مختلف در شهر تهران اظهار داشت: بیش از ۴۵۰ نوع حادثه مختلف در شبانه روز در شهر تهران رخ می دهد و حوادثی نظیر متروپل زیاد داریم ولی چون در مقیاس های کوچکتر است رسانه ای نمی شود.

وی افزود: در هر ماه و هفته حوادث ناشی از بافت های فرسوده در پایتخت رخ می دهد. شهرداران مناطق و نواحی بدانند ایمنی جان شهروندان، بسیار مهم تر از زیباسازی و کارهایی از این نظیر است و شهروندان باید با آرامش کامل در شهر زندگی کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با تاکید بر اهمیت نهادینه سازی ایمنی خاطرنشان کرد: متاسفانه مقوله ایمنی مغفول مانده و هنوز جایگاه خود را در جامعه دانشگاهی، شرکت ها، سازمان ها و... پیدا نکرده است و تنها بعضی از شرکت ها مانند نفت و پتروشیمی به آن پرداخته اند.

وی بیان کرد: جای موضوع ایمنی در صدا و سیما، شبکه های اجتماعی، محافل علمی و دروس مدرسه دانش آموزان خالی است و باید جایگاه خود را پیدا کند.

محمدی با اشاره به معرفی ۱۲۹ ساختمان ناایمن در ۴ سال اخیر گفت: در این مدت فقط عدد اعلام می شد اما با مدد و پیگیری سازمان آتش نشانی، شهرداری تهران و دادستانی، این عدد دو رقمی شد و امیدواریم تا پایان سال به عدد ۷۰ برسیم.

وی افزود: وجود ۱۷ هزار ساختمان پرخطر در ۲۲ منطقه شهرداری تهران مورد توجه است و جالب است بدانید که ۷۵ درصد آتش سوزی ها مربوط به حریق های خارج از ساختمان، فضای سبز، معابر، سطل های مکانیزه و... است که عملیات آتش نشانان برای این گونه آتش سوزی ها هزینه های مالی زیادی را بر سازمان آتش نشانی تحمیل می کند.

وی بر پیگیری و توجه شهرداران نواحی به محله ها و خیابان های تحت نظارت آنها تاکید کرد و گفت: هر شهردار باید قدمت هر ساختمان در محله را بداند و آگاه باشد در کدام کوچه و خیابان نوسازی و ساخت و ساز صورت می گیرد و با مهندسین و کارفرمایان آن در ارتباط باشند و برای گودبرداری ها باید دقت و حساسیت ویژه ای داشته باشید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران به امضای تفاهم نامه با شرکت راه آهن، سازمان نظام مهندسی و اصناف اشاره کرد و افزود: برای افزایش ضریب ایمنی شهروندان و ایمنی پایتخت اقداماتی از سوی سازمان آتش نشانی صورت گرفته است ودر مناطق شهرداری، کمیته ایمنی تشکیل شده است که بهتر است در نواحی نیز این امر صورت گیرد.

وی اذعان داشت: در مراکز حساسی مانندمراکز درمانی، بیمارستان ها، ساختمان های اداری و تجاری و... وقتی حادثه ای رخ دهد بیش از ۱۰ ایستگاه و ۲۰۰ آتش نشان درگیر می شود و جان افراد زیادی به خطر می افتد و سرمایه زندگی افراد و کسبه در خطر می افتد.

بنابراین خواهشمندیم با جدیت و دقت موضوعات ناایمنی را پیگیری و رفع کنید تا شاهد کاهش حوادث و کاهش تلفات ناشی از ناایمنی باشیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط