1402/10/19-22:54
معاون پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی تهران:

ساختمان های بحرانی از ۱۲۹ عدد به ۹۳ عدد رسیده

ساختمان های بحرانی از ۱۲۹ عدد به ۹۳ عدد رسیده

معاون پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی تهران به اهداف همایش اعم از پیگیری مصوبات صورتجلسه اولین همایش شهرداران نواحی، بررسی آمار حریق و حوادث شهر تهران در ۵ سال اخیر و خسارات و هزینه های ناشی از آن، تقدیر و تشکر از شهرداران برتر نواحی در حوزه ایمن سازی شهری، بررسی موضوعات و چالش های موجود جهت ایمن سازی ساختمان ها و اماکن شهری ناایمن، تبادل اطلاعات و تجربیات شهرداران نواحی درخصوص مدیریت ایمنی شهری، استفاده از ظرفیت های شهرداران نواحی در موضوعات ایمنی، ایجاد تعامل سازنده فی مابین مدیران شهرداری و سازمان آتش نشانی و تشریح موضوعات ایمنی برای مدیران نواحی جدیدالانتصاب پرداخت.

به گزارش شهردارآنلاین؛ وی در مقایسه حریق های درون ساختمانی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ اظهار داشت: این آمار برابر با عدد ۲۸۳۲۲ و شامل آتش سوزی منزل مسکونی، کسبی تجاری، تجمعی دولتی و اداری، درمانی، حرفه ای، فرهنگی و آموزشی، انباری و صنعتی و مخاطره آمیز می شود که حریق های مسکونی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: مجموع کل حریق های پنج ساله برون ساختمانی عددی برابر با ۹۵۴۵۰ است که شامل آتش سوزی های فضای سبز، معابر و گذرگاه و سطل مکانیزه می شود.

عبدولی با اشاره به برآورد خسارت حریق های درون ساختمانی و برون ساختمانی، حوادث و خدمات ایمنی به سازمان آتش نشانی در ۵ سال گذشته خاطر نشان کرد: توجه به نکات و اصول ایمنی بسیار مهم است زیرا در هر حریق، نیروهای عملیات به طور میانگین به میزان دو ساعت و به احتساب ۲ دستگاه خودرو و ۵ نفر نیروی انسانی فعالیت می نمایند.

وی افزود: بروز حوادث و آتش سوزی ها خسارت های ناشی از حریق را نیز برای شهروندان به همراه دارد که با اندکی هوشیاری و رعایت اصول ایمنی و نیز توجه به علل مختلف حوادث می تواند در ایمنی شهر و شهروندان کاهش حوادث موثر واقع شود.

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران بااشاره به سوابق مصوبات همایش تاکید کرد: در اولین همایش مصوباتی تعیین و به دستگاه مسول با مهلت معین ابلاغ شد که آتش نشانی در اجرای وظایف خود اعم از ارائه گزارش اقدامات شهرداران نواحی درخصوص ایمن سازی ساختمان های پرخطر، برگزاری جلسات کمیته ایمنی و کاهش میزان حریق به درستی عمل کرده و این امر به صورت مستمر در حال انجام است در گام دیگر نیز سازمان آتش نشانی

 بازدید ایمنی کارشناسان سازمان از لیست ارسال شده نواحی را انجام داده است و لیست شهرداران نواحی به سازمان آتش نشانی جهت طی دوره تخصصی ایمنی و آتش نشانی نیز انجام شده است.

وی همچنین درباره اقدامات شاخص صورت پذیرفته مصوبات همایش اول خاطرنشان کرد: کارگروه تدوین آیین نامه عملکردی شهرداران نواحی در حوزه ایمنی و کمیته ایمنی شورا با محوریت دکتر بابایی(هر دو هفته یک بار) و کمیته ایمنی مناطق به ریاست شهردار منطقه تشکیل شده است و ساختمان های بحرانی از ۱۲۹ عدد به ۹۳ عدد رسیده و فراخوان جهت مساعدت در راستای اخذ پایانکار ساختمان های دارای معضلات ایمنی و آتش نشانی(اردیبهشت الی خرداد ۱۴۰۲) شده است.

وی افزود: تسهیل در ضوابط ایمنی و آتش نشانی، دعوت از ساختمان های بسیار پر خطر همکاری همه جانبه با قوه قضاییه، طرح نظام بازرسی، طرح پلاک ایمن، سامانه مانیتورینگ ایمن سازی بافت و بناهای تاریخی و تفاهم نامه با سازمان نوسازی نیز از اقدامات شاخص صورت گرفته است.

گفتنی است: در این رویداد از شهرداران نواحی برتر در ایمن سازی شهر تهران با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط