1402/10/23-13:19

جمع آوری و بهسازی انهار قدیمی و اجرای بیش از ۱۸۰۰ مترطول کانیو در منطقه ۱۲

جمع آوری و بهسازی انهار قدیمی و اجرای بیش از ۱۸۰۰ مترطول کانیو در منطقه ۱۲

وحید رضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ گفت: با توجه به تاکید شهردار محترم تهران مبنی بر توجه ویژه به طرح تحول بیست گانه، ضمن شناسایی و احصای نهرهای فاقد عملکرد، عملیات اجرای کانیوو و بهسازی انهار و شبکه آب های سطحی به طور جدی در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، شهردار منطقه با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۸۰۰ مترطول کانیوو در شریان های اصلی منطقه اجرایی شده گفت: نهرهای فرسوده به عنوان یک تهدید محسوب می‌شود و علاوه بر اینکه منشاء تجمع جانوران موذی، بوی نامطبوع و انتشار آلودگی در زمان وقوع بارندگی منجر به آبگرفتگی و نشست فاضلاب به منازل شهروندان نیز می‌شود.

انارکی محمدی  خاطر نشان کرد: مزیت کانیو نسبت به نهر، نگهداری، نظافت و لایروبی آسان‌تر و کم هزینه‌تر است چرا که لجن و ضایعات کمتری در آنها جمع می‌شود و تنها آب باران در آن جاری می‌شود که در صورت انتقال صحیح آن از طریق کانال به خارج از محدوده شهری می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه منطقه ۱۲ به لحاظ قرارگیری بازار ومراکز مهم خرید میزبان جمعیت شناوری بالغ بر ۲ میلیون نفر در روز میباشد ،اهمیت جمع آوری نهرهای فاقد عملکرد وقدیمی را الزامی دانست.

گفتنی است اجرای کانیو در سال جاری به ترتیب در خیابان های جمهوری حدفاصل سعدی تا ظهیرالاسلام متراژ ۴۵۰ مترطول، انقلاب کوچه براتی تا تمدن متراژ ۱۸۰ مترطول، خیابان مولوی غربی از میدان محمدیه متراژ ۶۶۵ مترطول، حداد عادل ۲۸۰ مترطول، وفایی برومند از خیابان موسی تا بزرگراه محلاتی شرق متراژ ۲۹۰ مترطول و تا بزرگراه محلاتی غرب ۱۷۰ مترطول اجرایی شده و این اقدامات توسط معاونت فنی وعمرانی بطور مستمر در حال انجام است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط