1402/10/24-17:35
شهردار منطقه۱۲ خبر داد:

مرمت و ایمن سازی سرای حاج حسن در بازار بزرگ تهران با اصول معماری سنتی

مرمت و ایمن سازی سرای حاج حسن در بازار بزرگ تهران با اصول معماری سنتی

در جلسه ای با حضور وحید رضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲، نماینده مالک سرای حاج حسن، متولی سرا و شهردار ناحیه ۳، مقرر شد ایمن سازی و مرمت سرا با اصول معماری سنتی در اسرع وقت آغاز شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی با اشاره به اینکه بازار بزرگ تهران علاوه بر اینکه نبض اقتصادی کشور است، گنجینه‌ای از تاریخ و هنر را در خود جا داده، بر اهمیت ایمن سازی و مرمت سراهای آن تاکید کرد.

شهردار منطقه ۱۲ در این جلسه با اشاره به آتش سوزی سرای حاج حسن در سال ۱۳۸۸ به علت عدم ایمنی و کلاف سیم کشی های نامنظم برق، بر اجرای دستورالعمل‌های سازمان آتش‌نشانی و ملاحظات اداره برق و جریان های الکتریکی و صدور مجوز های مربوط به شهرداری در این حوزه به قید فوریت تاکید و دستورات لازم را ابلاغ کرد.

وحید رضا انارکی محمدی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه بازار تهران با وجود بناهای تاریخی و سنتی علاوه بر جنبه اقتصادی میزبان گردشگران داخلی و خارجی نیز می باشد، افزود: مجوزهای مرمت سرای حاج حسن از سازمان میراث فرهنگی گرفته شده و به زودی شاهد مرمت طاق، نما و جداره ها با اصول معماری سنتی هستیم.

در این جلسه مقررشد شهردار ناحیه ۳ هماهنگی های لازم را برا انتخاب مجری و ناظر پروژه و همچنین طراحی نهایی معماری سنتی سرای حاج حسن را انجام دهد تا به زودی شهروندان از محیطی امن که یادآور تاریخ باشکوه ایران نیز هست، بهره مند شوند.

سرای حاج حسن دو تا ورودی و سه تا دالان و دو حیاط بسیار دل انگیز دارد. دالان های اول و دوم این سرا هم مختص پتو و روتختی و دالان سوم مختص به لوازم خیاطی و خرازی است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط