1402/10/25-12:33

انتقاد تند چمران از وزارت‌خانه‌ای که عالم بی‌عمل است

انتقاد تند چمران از وزارت‌خانه‌ای که عالم بی‌عمل است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساختمان وزارت نیرو با اینکه مدام شعار «لامپ اضافی خاموش» می‌دهد، با بکارگیری نمای شیشه‌ای برق اضافی مصرف می‌کند.

به گزارش شهردارآنلاین؛ مهدی چمران در گفت‌وگو با شهر، با بیان اینکه گروه‌های نما در هر منطقه از شهرداری با حضور اساتید فعال هستند، اظهار کرد: ما در شورا هم جلسه مهمی با این اساتید داشتیم و خط مشی و آنچه مدنظر بود و از دوره‌های قبل آغاز کرده بودیم را برای اجرا در بافت فرسوده و دیگر مناطق شهر اعلام کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه حتی پیشنهاد شد برای کمک به مردم که خانه‌های کوچک می‌سازند و توان مالی برای انتخاب مهندسین ندارند، شهرداری کمک کند و نماهایی را ارائه دهد، خاطرنشان کرد: ما پیشنهاداتی را درخصوص نمای ساختمان‌ها مطرح کردیم اما هنوز به خوبی عملیاتی نشده و نقشه‌ها به دلیل مشکلات سیستمی هنوز در سامانه مربوطه به ثبت نرسیده است.

وی با پرداختن به ایجاد رقابت در مناطق برای انتخاب نمای خوب، تصریح کرد: ما سالیانه جوایزی را برای نماهای برتر در نظر می‌گرفتیم و به اعتقاد من این اقدام امر پسندیده‌ای بود که باید تکرار شود تا مردم را تشویق کنیم که نماهایی را که هم با معماری ما همخوانی دارد و هم از پایداری و زیبایی بیشتری برخوردارند، انتخاب کنند.

چمران درخصوص نمای شیشه‌ای برخی ساختمان‌ها خاطرنشان کرد: منازل مسکونی اجازه ندارند نمای شیشه‌ای و کامپوزیت داشته باشند اما در ساختمان‌های اداری شرایط دیگری وجود دارد و برخی اصرار بر نمای شیشه‌ای دارند و اصرار آنها روی ساختمان‌های بلندی است که سرتاسر شیشه هستند. این در حالی است که هم اسراف انرژی و خطرات بعدی دارد و هم از نظر زیبایی، جذابیت چندانی ندارد اما متأسفانه در برخی ساختمان‌های اداری دنبال می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه بنده درخصوص ساختمان جدید بانک مرکزی که در منطقه عباس‌آباد ساخته می‌شود اصرار داشتم که از شیشه استفاده نشود، گفت: در شورای عالی معماری و شهرسازی پیشنهاد کردم که بانک مرکزی همچون ساختمان خیابان میرداماد از نمای شیشه‌ای استفاده نکند که به اعتقاد بنده بی‌تدبیری کرده و عیناً همان کار را تکرار کردند. بانک‌های دیگری نیز هستند که از نمای شیشه‌ای استفاده کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: ساختمان وزارت نیرو با اینکه مدام شعار «لامپ اضافی خاموش» را مطرح می‌کند، با بکارگیری نمای شیشه‌ای برق اضافی مصرف می‌کند.

وی در ادامه یادآور شد: در سال های گذشته به همراه دانشجویان، ساختمانی در خیابان آفریقا را که نمای شیشه‌ای داشت، به مدت یک هفته مورد ارزیابی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که در یک هفته بین ۶۰ تا ۷۰ درصد انرژی حرارتی و سرمایشی آن هدر می‌رود که این بسیار بد است.

چمران تأکید کرد: وقتی بحث از صرفه‌جویی در انرژی است اینگونه انرژی را هدر می‌دهیم و برای ساکنین ناراحتی ایجاد می‌کنیم؛ ساختمانی که نمای آن شیشه‌ای و به سمت غرب است، در بعدازظهر تابستان که آفتاب از غرب می‌تابد، با گرمای شدیدتری مواجه می‌شود و طبیعتاً مصرف انرژی بیشتری را دارد. به اعتقاد بنده بدتر از این نمی‌توانستند فکر کنند اما ساختمانی‌ست که ساخته شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط