1402/10/30-15:12
شهردار منطقه یک:

نیروگاه های خورشیدی منطقه یک به ۸ نیروگاه می رسد

نیروگاه های خورشیدی منطقه یک به ۸ نیروگاه می رسد

دو نیروگاه خورشیدی به منظور استفاده از انرژی های تجدید پذیر و کاهش مصرف برق، بر بالای ساختمان های اداری شهرداری منطقه یک در حال نصب است که با اتمام آنها، تعداد نیروگاه های شمال تهران به ۸ عدد خواهد رسید.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سید مهدی صباغ شهردار این منطقه در آستانه ۲۹ دی ماه، روز هوای پاک، با تشریح اقدامات زیست محیطی گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته توسط تیم کارشناسان اداره محیط زیست منطقه یک، دو نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۵ کیلووات بر بام ساختمان معاونت خدمات شهری و شهرداری ناحیه ۸ در حال نصب است که در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: در سال های گذشته ۶ نیروگاه خورشیدی در مجموع به ظرفیت ۸۵ کیلووات در منطقه احداث شده بود و هم اکنون علاوه بر دو نیروگاه فوق با هماهنگی و اخذ مجوزهای قانونی از ادارات برق و اداره کل محیط زیست، یک نیروگاه ۱۵۰ کیلوواتی نیز در سال آینده در بوستان گلاب دره احداث خواهد شد که با اجرای آن ۹ درصد از برق مصرفی ساختمان های اداری شهرداری منطقه یک از این محل تامین خواهد شد.

صباغ همچنین تقدیر از فعالان محیط زیستی در فرهنگسرای ملل، پاکسازی طبیعت روددره های دارآباد، دربند و بوستان های شاخص سطح منطقه، کنترل و نظارت معاینه فنی موتورخانه های منطقه، استقرار ایستگاه آموزش و فرهنگ سازی محیط زیستی در بوستان ها و میادین منتخب و موزه دارآباد، غرفه های آموزش چهره به چهره و... را از برنامه های اجرایی در این هفته دانست که توسط معاونت ها، ادارات و شهرداری های نواحی در حال اجراست.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط