1402/11/02-16:28

جشنواره پنجره ای رو به آبی آسمان در بوستان ملت منطقه ۳ برگزار شد

جشنواره پنجره ای رو به آبی آسمان در بوستان ملت منطقه ۳ برگزار شد

به مناسبت هفته ملی هوای پاک، بزرگترین رویداد دانش آموزی منطقه ۳ با عنوان جشنواره پنجره ای رو به آبی آسمان با شعار "هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول" با حضور ۱۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر پایه ابتدایی، والدین دانش آموزان، کادر آموزشی مدارس و شهروندان در بوستان ملت منطقه ۳ برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، این جشنواره با مشارکت معاونت های امور اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ و اداره آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.

حمید جوانی شهردار منطقه ۳ در حاشیه این برنامه به وظایف ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌های متولی در بحث هوای پاک اشاره کرد و گفت: وظایف کلیه دستگاه ها در مقوله هوای پاک مشخص است و برای حل این مسئله که در حال حاضر به یکی از معضلات بزرگ شهر تهران تبدیل شده، یک عزم جدی و ملی نیاز است.

جوانی در ادامه گفت: شهرداری تهران در دو سال گذشته اقدامات ارزنده ای در مقوله هوای پاک انجام داده که میتوان به سفر شهردار تهران به چین و خریداری واگن های مترو و اتوبوس، ورود تاکسی های برقی به ناوگان تاکسیرانی در چند روز گذشته اشاره کرد، همچنین در مقوله توسعه خطوط مترو کلنگ زنی خط جدید مترو و افتتاح مترو پرند از دیگر اقدامات شهرداری در این زمینه بوده است.

"حليا سادات حسينى" مديركل محيط زيست و توسعه پايدار شهردارى تهران در اين مراسم با اشاره به اهميت نام گذارى روز هواى پاک گفت: این روز به منظور ایجاد توجه و حساسیت بیشتر مردم جامعه به موضوع آلودگی هوا در سال ۱۳۷۴ نام گذارى شد چرا که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است.

وى خطاب به دانش آموزان حاضر در اين جشنواره تاكيد كرد: به عنوان نسل آينده مطالبه گر باشید و ضمن مشاركت در اجراى نقش شهروندى در كاهش آلودگى هوا از مسئولين هم تحقق وظايف تعيين شده در كاهش آلودگى هوا را مطالبه كنيد.

حسينى در پايان اظهار داشت: برخوردارى از هواى پاک میسر نخواهد بود مگر، سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیرندگان، عموم مردم و نقش‌آفرینان در یک ساختار هماهنگ در راستای کاهش آلودگی هوا پشتکار و پیگیری داشته باشند و از برنامه‌ها و سیاست‌های تضمین‌کننده هوای پاک حمایت کنند.

اجرای برنامه گروه سرود نجم الثاقب، خلاق شو با محوریت محیط زیست، گروه های ورزشی و کودک ماهک، غرفه های آموزشی، گریم کودک، نقاشی با موضوع هوای پاک، اهدای جوایز، برگزاری مسابقات متعدد و ده‌ها برنامه مفرح دیگر از بخش های مختلف این جشنواره بود.

در پایان این جشنواره، از فعالین محیط زیست منطقه ۳ با حضور ۱۲۰۰ نفر از دانش آموزان پایه ابتدایی دختر و پسر، والدین دانش آموزان، اولیا مدرسه و شهروندان تقدیر شد.

جشنواره پنجره ای رو به آبی آسمان با حضور حمید جوانی شهردار منطقه ۳، حلیا سادات حسینی مدیرکل محیط زیست ‌توسعه پایدار شهرداری تهران و جمعی از مدیران منطقه در بوستان ملت برگزار شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط