1402/11/03-13:59
در آیین تنفیذ احکام بیست و سومین دوره طرح شهردار مدرسه منطقه ۱۵ تاکید شد؛

جوانان میدان‌داران اصلی گام دوم انقلاب هستند

جوانان میدان‌داران اصلی گام دوم انقلاب هستند

آیین تنفیذ احکام ۲۲ شهردار مدرسه با حضور شهردار منطقه ۱۵ و مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری شهردار منطقه در آیین بیست و سومین دوره طرح شهردار مدرسه گفت: طرح شهردار مدرسه فرصتی را مهیا کرده است تا جوانان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور مدیریت و مسئولیت پذیری را تمرین کنند.

او با اشاره به اینکه در این دوره فرصت سعی و خطا برای دانش‌آموزان وجود دارد و خطاهای احتمالی قابل جبران است، افزود: دانش آموزان در این دوره با پذیرش مسئولیت پذیزی، تمرین مدیریت، تصمیم گیری جمعی و کسب مهارت و آگاهی برای عرصه‌های مختلف آماده می‌شوند.

شهردار منطقه اضافه کرد: بیست و سومین دوره طرح شهردار با سنوات گذشته متفاوت است، در این دوره شهرداران مدارس علاوه بر محوطه مدرسه خود، شعاع ۵۰۰ مترمربع آن را نیز به عنوان شهردار مدرسه پوشش می دهند که با انتخاب و پراکندگی مدارس تمام سطح منطقه توسط شهرداران مدارس رصد و ارزیابی می شود.

فرصت مشق مشارکت و همدلی فراهم شد

مهدی امیری مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ۴۴۰ مدرسه در پایتخت در این طرح شرکت کرده اند گفت: برای ۱۵۶ هزار دانش آموز فرصت مشق مشارکت و هم دلی فراهم شد.و تمام تلاش خود را  به کار بستیم چراکه مسئولیت خطیر نظام مقدس بر دوش این عزیزان است که امروز در حال تحصیل هستند.

او اضافه کرد: شهرداران مدرسه به همراه ۶ معاون خود بازوان فکری، مشورتی و  اجرایی مدیریت شهری هستند و مشکلات و موانعی که از زاویه دید نوجوانان و جوانان بیان می شود در دستورکار قرار گرفته و رفع می شود.

مهدی مالمیر سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز در این مراسم گفت: طرح شهردار مدرسه می‌تواند زمینه یادگیری دانش‌آموزان مستعد را برای آمادگی  ورود به زندگی در جامعه‌ای بزرگ‌تر از مدرسه و درک بهتر از مناسبات عمیق اجتماعی با افزایش مشارکت آنان در امور جامعه و تصمیم‌سازی موفق در برابر مشکلات زندگی اجتماعی فراهم کند.

آیین تنفیذ احکام بیست و سومین دوره طرح شهردار مدرسه با حضور محمد شیری شهردار منطقه، مهدی امیری مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران و دانش آموزان برگزار شد و ۲۲ شهردار مدرسه به همراه ۶ معاون احکام خود را دریافت کردند.

همچنین اجرای گروه سرود شمیم یاس، موسیقی، پخش کلیپ، بیان تجربیات توسط شهردارن مدارس اسبق و... از  دیگر بخش‌های این مراسم بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط