1402/11/03-14:05

بیش از ۷۵هزار کیلوگرم لجن در سی روز در منطقه۶ از کانال آبهای سطحی بیرون کشیده شد

بیش از ۷۵هزار کیلوگرم لجن در سی روز در منطقه۶ از کانال آبهای سطحی بیرون کشیده شد

با تلاش کارگران معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه۶ تهران در بازه زمانی یکماهه دی ماه بیش از ۷۵هزار کیلوگرم انواع زباله از جمله لجن و رسوبات مختلف از داخل کانال‌ها و شبکه آبهای سطحی بیرون کشیده و به خارج از تهران انتقال داده شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶؛ اجرای عملیات لایروبی، لجن‌کشی و پاکسازی کانل‌ها و شبکه آبهای سطحی به منظور بازگشایی مسیر و از میان برداشتن موانع در مسیر آبهای سطحی و روان به صورت مداوم و منظم توسط کارگران خدمات شهری و محیط زیست به ویژه اداره مسیل‌ها و قنوات این شهرداری انجام می‌شود تا در زمان بارش نزولات جوی از جمله برف و باران شهروندان در شهر و خیابان‌ها با آبگرفتگی و سرازیر شدن آبهای آلوده به محدوده خیابان‌ها و پیاده روها مواجه نباشند و بتوانند درآسایش و امنیت به امور روزانه خویش بپردازند.

شهردار منطقه۶، با نشان دادن تصویری از کارگران اداره مسیل‌ها که در داخل کانال جمع‌آوری آبهای سطحی مشغول به کار است، گفت: متاسفانه این عزیزان و زحمتکشان شهر کمتر دیده می‌شوند؛ افرادی که جانشان را کف دستشان می‌گیرند و درعمق چندمتری زمین، گاهی تا عمق ۴۰ متری سطح زمین و در جایی که کمتر کسی جرئت پیدا می‌کند که پا به آنجا بگذارد مشغول خدمت به مردم شهر هستند. باید بر پیشانی چنین کارگران شریف و زحمتکش بوسه زد. اگر اینها نبودند در زمان بارش برف و باران چه اتفاقی در خیابان ها و بزرگراه‌ها می‌افتاد؟

روحانی افزود: شهروندان باید این کارگران زحمتکش و خادمان شهر را هم ببینند؛ اگر اینطور شود تلاش می‌کنند زباله‌ها و پسماندهای خود را داخل کانال‌ها و جوی‌ها رها نکنند چرا که این کار باعث انسداد و گرفتگی مسیر آبراه‌ها و آبهای سطحی می‌شود و چاره‌ای جز این نیست که کارگران شهرداری با سختی و زحمت این معضلات را بر طرف کنند که منصفانه نیست و با کمی مسئولیت پذیری می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

شهردار منطقه۶ اضافه کرد: درمحدوده نواحی شش‌گانه، حدود۲۲ هزار و ۵۰۰ مترکانال جمع‌آوری آبهای سطحی وجود داردکه به طور روزانه مورد پایش و بازدید به منظور لایروبی و پاکسازی به موقع مسیر قرار دارد، به ویژه قبل از فرارسیدن فصول بارانی و برفی سال که احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد این پایش ها با دقت و حساسیت بالایی صورت می گیرد. جالب اینکه در مدت زمان یکماهه دی ماه و در بازه ۳۰ روز با تلاش کارگران این معاونت به ویژه اداره مسیل و قنوات منطقه۶ تهران ۷۵ هزار کیلوگرم معادل ۷۵ تن لجن و رسوبات مختلف از مجاری این کانال‌ها و شبکه آبراهی بیرون کشیده و با خودروهای ویژه به خارج از شهر انتقال پیدا کرده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط