1402/11/13-13:56
خبر خوش رونق ساخت و ساز به ساکنان جنوبی پایتخت؛

اصلاح پهنه بندی محله یاخچی آباد

اصلاح پهنه بندی محله یاخچی آباد

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه۱۶ در آستانه ایام الله فجر از اصلاح پهنه بندی محدوده سکونت کم تراکم محله یاخچی آباد با همت و پیگیری معاونت شهرسازی و معماری منطقه در جهت نوسازی بافت محدوده و ارتقای کیفیت محیطی و محلی در این بخش پایتخت خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۶، سالاری پور با بیان اینکه در محدوده سکونت کم تراکم محله یاخچی آباد بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج و پهنه‌بندی جدید، امکان صدور پروانه با پهنه بندی R122 مهیا شد، وی افزود: نوسازی محدوده مورد مداخله از غرب به بلوار بهمنیار،شمال به خیابان عباسی و از شرق به خیابان یاخچی آباد دسترسی دارد، طبق درخواست‌های متعدد شهروندان و نیازسنجی‌های انجام شده همچنین در راستای تغییر پهنه و رونق ساخت و ساز محقق شده است.

در ادامه شهردار منطقه با اشاره به اینکه محدوده مذکور به لحاظ پهنه بندی طرح تفصیلی مصوب به طور کامل در پهنه R112 و به لحاظ مساحتی دارای مساحت ۳۰۱۶۲ مترمربع شامل ۲۶۳ قطعه است، یادآور شد:صدور پروانه و رونق بخشیدن به ساخت و ساز همچنین امکان نوسازی بافت‌های ناپایدار منطقه و ارتقای کیفیت محیطی و محلی در منطقه ۱۶ یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری است که در این بخش از منطقه در دستور کار است.

سالاری پور با بیان اینکه کمبود مسکن و وجود بافت فرسوده در مناطق جنوبی دارای اهمیت بسزایی است، بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای جبران کمبودها در موضوع مسکن، ارائه تسهیلات لازم برای نوسازی بافت‌های فرسوده و کاهش مدت زمان صدور پروانه به ویژه در محلات پرتراکم منطقه تاکید کرد و افزود: بر همین اساس اصلاح پهنه بندی اراضی خانی آباد , علی آباد جنوبی، نازی آباد نیز در دستور کار و در حال انجام میباشد که با اصلاح پهنه بندی مذکور ۱۶۰۰ پارسل از محدوده های مختلف منطقه بازنگری و تدقیق خواهد گردید.

شایان ذکر است در راستای همین موضوع، اصلاح گذر صاحب الزمان با همت و تلاش همکاران معاونت شهرسازی و معماری در مرحله اتمام بوده که این امر منجر به آزاد سازی ۵۶ پلاک و صرفه جویی ۳۵۰ میلیارد تومانی برای شهرداری منطقه میگردد. همچنین اصلاح شبکه معابر خیابان یارلو به طول ۲ کیلومتر با ایجاد صرفه اقتصادی ۸۵۰ میلیارد تومانی و همچنین خیابان عبدی و خیابان همدانی نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط