1402/11/15-11:21
در این دوره مدیریت شهری محقق شد؛

احداث چهار بوستان در منطقه ۸

احداث چهار بوستان در منطقه ۸

شهردار منطقه ۸ گفت: با احداث چهارمین بوستان منطقه در محله وحیدیه؛ سرانه‌‌ فضای سبز در این محله از پایتخت افزایش یافت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه با اعلام این خبر که پروژه بوستان مرمر از پروژه‌های متوقف شده در چند سال گذشته بود، افزود: محله وحیدیه درگذشته فقط یک بوستان داشت و سرانه فضای سبز در این محله، ۸ دهم مترمربع به ازای هر نفر بود.

شهردار منطقه۸ ادامه داد: سال گذشته تملک کامل حمام قدیمی مرمر در خیابان بخت آزاد (ارباب مهدی سابق)، انجام گرفت و مراحل تخریب حمام مرمر و احداث بوستان از اواسط مرداد ماه سال جاری با همکاری دو معاونت فنی و عمرانی و خدمات شهری و محیط زیست این منطقه آغاز شد تا در این دوره از مدیریت شهری، مطالبه شهروندان محقق شود.

تنهایی مساحت تقریبی این بوستان را ۱۳۰۰ مترمربع اعلام و تصریح کرد: این بوستان چهارمین بوستان احداثی این دوره خدمت‌رسانی در منطقه۸ تهران است که با همت و تلاش همکاران برای فراهم آوردن فضایی برای گذراندن اوقات‌ فراغت شهروندان، احداث شده است.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد این دوره از مدیریت شهری در افزایش سرانه‌ فضای سبز، گفت: پیش از این نیز بوستان شهید حامد ضابط در محله لشگر، بوستان مادر و کودک شقایق، بوستان شهید خرمی شاد (مهتاب) افتتاح و بهره برداری شده بود.‌ همچنین در همین راستا، فاز اول پروژه باغ راه شهید ثانی نیز در دی ماه سال جاری به پایان رسید.

تنهایی با اشاره به اقدامات انجام شده در این بوستان افزود: علاوه بر این‌که تلاش کردیم تمامی موضوعات رفاه شهروندی در بوستان‌ها، مانند زمین بازی کودکان، آب نما،وسایل ورزشی ویژه بزرگسالان و معلولین و... لحاظ و جانمایی شود؛ ۵۰ درصد مساحت این بوستان، به ایجاد فضای سبز اختصاص پیدا کرد و علاوه بر کاشت درختچه‌، گیاهان دائمی و پوششی؛ ۲۰ درخت به روش روتبال" (در آوردن ریشه‌ی یک نهال به همراه خاک اطراف آن)، با بُن بیش از ۴۰ تا  ۱۰۰ سانتیمتر در این بوستان کاشته شد تا سایه‌گستری درختان جهت رفاه حال شهروندان زودتر انجام شود.

تنهایی از زمین بازی ۱۱۰ مترمربعی ویژه کودکان و نصب و جانمایی ۸ پایه چراغ با ارتفاع ۶ متر در بخش های مختلف این بوستان خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر تصویرگری دیواری با متراژ تقریبی ۴۰۰ مترمربع در فضای حاشیه‌ای این بوستان، دیگر امکانات رفاهی اعم از نیمکت، سطل‌های زباله و... نیز برای شهروندان و افراد کم توان جانمایی شده است.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ در پایان تاکید کرد: احداث این بوستان یکی از مطالبات شهروندان این محله بود که در راستای طرح "من شهردارم۱" و بعد از بررسی و با تایید و موافقت کمیسیون ماده ۵ در منطقه۸ به اجرا درآمد که مقرر است بعد از تکمیل مستندات، به نام یک از شهدای گرانقدر مدافع حرم منطقه نام گذاری و مزین شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط