1402/11/15-14:48

فاز دوم مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر۹ افتتاح شد

فاز دوم مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر۹ افتتاح شد

آیین افتتاح فاز دوم مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر۹ برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، به نقل از پایگاه خبری، تحلیلی شهر، آیین افتتاح فاز دوم مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر۹ در سلسله پویش‌های امید و افتخار با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، زهرا الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی، حسین‌زاده معاون دادستان کل تهران، سردار محمد معظمی گودرزی معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی تهران بزرگ، محمدامین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، نظری معاون خدمات شهری شهردار تهران، سیدمحمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، مسعود حق لطفی مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

علیرضا زاکانی در آیین افتتاح فاز دوم مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر۹ و آغاز عملیات اجرایی فاز۳(پویش‌شهر) شهرداری تهران ضمن ابراز خرسندی از اضافه شدن مجموعه ای جدید به ظرفیت مراکز یاورشهر، اظهار کرد: روزی که تصمیم بر این کار گرفتیم، قوه قضاییه، دادستانی، فراجا، سپاه، دانشگاه علوم پزشکی تهران، بهزیستی و کمیته امداد، استانداری و فرمانداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر نهادها نسبت به این موضوع و خدمتگزاری در این عرصه همکاری کردند.

وی با اعلام اینکه همه همکاری کردند تا در طول این ۲ سال اقدامات انجام شود، خاطرنشان کرد: دولت شرایطی فراهم کرد تا مجموعه دستگاه ها در کنار مدیریت شهری و گروه های جهادی، صفحه جدیدی را به صفحات پرافتخار جمهوری اسلامی اضافه کنند.

زاکانی با تأکید بر اینکه شهرداری در کنار مجلس و سایر نهادها باید ریشه آسیب ها را شناسایی کند، گفت: تمام ظرفیت ها و امکانات باید به کار گرفته شود. بسیاری از این ظرفیت ها بدون استفاده بود. همین مجموعه یاورشهر ۹ تعطیل بود و سالها اتفاقی در آن نیفتاده بود و بعدا معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران اینجا را تکمیل کرد.

محمدامین توکلی زاده نیز ضمن تشکر از حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و همکاران ایشان در تکمیل مجموعه یاورشهر ۹ تصریح کرد: خوشحالیم امروز در جمع کسانی هستیم که حدود ۲۹ ماه کنار هم به دنبال این هستیم تا کارهای بزرگی در پایتخت جمهوری اسلامی به ثمر برسد.

وی افزود: وقتی اولین جلسه شورای اجتماعی به همت ریاست جمهور تشکیل شد، در آغاز راه باتوجه به کمبودها متوجه شدیم که چقدر با چیزی که باید باشد، فاصله است؛ در آن زمان حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تخت برای اسکان ماده ۱۶ وجود داشت و بسیار نگران بودیم که کسی در سرما نماند و برای تهیه یک تخت به چندین جا زنگ می‌زدیم.

توکلی زاده ادامه داد: در خصوص منع پذیرشی‌ها که شامل آلزایمر، بیماری خاص، صغر سن و کبر سن هستند، مشکل داشتیم. امروز با زحمت مسئولین که با هم همدل شدند چیزی به اسم منع پذیرشی نداریم و ظرفیت ۲۴هزار نفری برای پذیرش تمامی این افراد تامین شده است. قوه قضائیه و ۱۴دستگاه به صورت مستقیم و ۲۰ دستگاه به شکل غیر مستقیم کمک کردند تا ۲۴ هزار ظرفیت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این مکان که امروز افتتاح شد ما را به یک وضعیت استاندار می‌رساند، گفت: پویش امید وافتخار جلوی ناامید سازی‌ها در ابعاد کالبدی و نرم افزاری شهر ایستاد و هیچ بخشی را فراموش نکرد. جریان امید آفرینی در تهران مرز و وقفه ندارد، همه برای خدمت به مردم و با اعتماد رئیس جمهور و حکمی که به شهردار داده شده است، صف کشیده اند.

گفتنی است پروژه "مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر۹ " در محدوده منطقه ۴، حسب ماموریت محوله از سوی قرارگاه اجتماعی شهر تهران مبنی بر ایجاد زیرساخت‌های نگهداری و مهارت آموزی معتادان متجاهر در دستور کار سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران قرار گرفت و فاز نخست آن با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر پیش از این به بهره برداری رسید و فاز دوم آن نیز با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع و با زیربنای ۶۰۰۰ مترمربع امروز وارد چرخه خدمات‌رسانی شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط