1402/11/15-16:39

شمارش معكوس برای افتتاح ۲ ورودی جديد در خط ۶ مترو

شمارش معكوس برای افتتاح ۲ ورودی جديد در خط ۶ مترو

حدود ۴ ماه پس از افتتاح دو ايستگاه شهر زيبا و شهران در خط ۶ مترو تهران، حالا خبر مي‌رسد كه ورودي‌های دوم اين ايستگاهها در آستانه تكميل و بهره‌برداری قرار گرفته است؛ ورودي‌هايی كه جريان تردد در ايستگاههای شهرزيبا و شهران را روانتر و همچنين ايمن تر از قبل خواهند كرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو)؛ مهندس "عباس فتحعلی پور" مجری خط ۶ مترو در رابطه با افتتاحيه‌های پيش روی اين خط كه طی هفته‌های آتی صورت خواهد پذيرفت، مي‌گويد: مهرماه امسال ۳ ايستگاه شهرزيبا، شهران و شهيد آرمان علی وردی(كوهسار) در قطعه شمالی خط ۶ به بهره‌برداری رسيد تا جمع ايستگاههای تكميل شده اين خط به عدد ۲۰ برسد. اما به موازات پيگيری عمليات اجرايی احداث ساير ايستگاههای باقي‌مانده خط ۶، مساله مهم تكميل و راه‌اندازی ورودي‌های دوم ايستگاههای بهره‌برداري شده نيز دنبال شد و به موجب فعاليت‌های صورت گرفته، ۲ ورودی جديد برای ايستگاههای شهرزيبا و شهران در آستانه افتتاح قرار گرفته‌اند.

مجري خط ۶ مترو در توضيح برخی جزييات اين ورودي‌ها افزود: ايستگاه شهران در ابتدای بلوار كوهسار و مجاور بزرگراه شهيد همت واقع شده است كه دسترسی ساكنان محله‌های شهران جنوبی، كن و كوهسار به شبكه حمل و نقل ريلی را تسهيل می سازد. با راه اندازی ورودی دوم اين ايستگاه كه بين ايستگاههای شهرزيبا و شهدای كن قرار دارد، ۴ رشته پله برقی و ۲ دستگاه آسانسور به مجموع امكانات ايستگاه شهران اضافه مي‌شود.

ايستگاه مترو شهرزيبا نيز در منطقه 5 و مجاور بزرگراه شهيد باكری و ميدان كودک شهرزيبا واقع شده است. افتتاح ورودی جديد اين ايستگاه، مصادف است با افزوده شدن ۴ رشته پله برقی و ۲ دستگاه آسانسور ديگر به تجهيزات ايستگاه مذكور.

مهندس فتحعلی پور در پايان صحبت‌های خود گفت: عمليات ساختمانی و سازه‌ای هر دو ورودی جديد به پايان رسيده و با تكميل برخی نازک كاري‌ها، پيش‌بينی مي‌كنيم حداكثر تا اوايل اسفندماه شاهد راه‌اندازی اين ۲ ورودی و تقديم آن به شهروندان باشيم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط