1402/11/15-22:32

ایمن سازی بوستان های نواحی ۱۳ گانه منطقه ۲۱ در اجرای طرح تحول بیست گانه خدمت

ایمن سازی بوستان های نواحی ۱۳ گانه منطقه ۲۱ در اجرای طرح تحول بیست گانه خدمت

شهردار منطقه ۲۱ تهران گفت: با اجرای طرح تحول ۲۰ گانه خدمت، استانداردسازی و ایمن سازی بوستان های منطقه در نواحی ۱۳ گانه منطقه دنبال می شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱، "محمدرضا پوریافر" با بیان اینکه موضوع ایمن سازی بوستان های منطقه ای و فرامنطقه ای نقش مهمی در ارتقای کیفیت زندگی شهری دارد، افزود: از همین رو و در قالب اجرای طرح تحول ۲٠گانه خدمت، برنامه ریزی دقیق برای رفع نقاط ناایمن در بوستان های منطقه صورت گرفته است.

وی در همین زمینه به اجرای طرح ایمن سازی در بوستان طبیعت این منطقه اشاره و تاکید کرد: نصب تابلوهای هشدار دهنده در اطراف مخزن ژئوممبران، نصب سیم خار دار اطراف مخزن، انتقال درب اسکان کارگری و پاکسازی ضایعات اطراف مخزن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه منطقه ۲۱ دارای ۶٠ بوستان منطقه ای و فرا منطقه ای است، به ایمن سازی بوستان شهدای گمنام در این منطقه اشاره و تاکید کرد: در این بوستان نیز سقف مخزن ژئوممبران به طور کاملا استانداردبه وسیله توری پوشیده شده تاامکان ورود ناایمن به مخزن صفر رسد.

به گفته پوریافر، ایمن سازی مخازن ژئو ممبران بوستان‌های شهدای گمنام، بانوان، استقلال، زیتون و غزالی نیز با نصب سیم خاردار در قسمت فوقانی و تحتانی همچنین ایمن سازی آبنمای بوستان‌های نرگس و استقلال با افزایش ارتفاع فنس تا ۲.۵ متر، نصب تعداد ۱۳۰ عدد تابلو و علائم هشدار دهنده اطراف مخازن ژئوممبران تعویض و نصب کفپوش گرانولی و تزریقی در بوستان‌های منطقه به متراژ ۶۵۰۰ مترمربع صورت گرفته است.

شهردار منطقه ۲۱ اظهارداشت: رفع ناایمنی های کفپوش های پارکی، بازبینی کابلهای برق و چراغ های بوستان ها، ایمنی سازی وسایل بازی کودکان و... از دیگر اقداماتی است که در اجرای طرح تحول ۲٠گانه در این منطقه آغاز شده و در سال آتی نیز ادامه می یابد.

پوریافر با اشاره به اینکه بهسازی کالبدی شهری یکی از برنامه های طرح تحول ۲۰ گانه خدمت است اظهارداشت: در همین راستا استاندارد‌سازی و اصلاح معابر مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تلاش منطقه در ایمن سازی و مناسب‌سازی بوستان ها، فراهم کردن امکان استفاده این اماکن و برای اقشار مختلف به‌ویژه کودکان، کم‌توانان و سالمندان است گفت: در همین زمینه، بوستان نرگس در ناحیه یک منطقه به طور کامل برای افراد کم توان مناسب سازی شده است.

شهردار منطقه ۲۱، با اشاره به تکمیل اقدامات اجرایی در استاندارد سازی بوستان ها برای افراد کم توان جسمی و حرکتی گفت: تجهیز بوستان ها به ست ورزشی مخصوص افراد توان یاب، مناسب سازی سرویس بهداشتی عمومی، نصب آبخوری دوترازه مخصوص معلولین و افراد عادی، نصب وسایل بازی و نیمکت های مخصوص با طراحی ویژه و همچنین استاندارد سازی معابر از جمله اقداماتی است که در راستای ایمن سازی و مناسب سازی بوستان نرگس اجرا شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط