1402/11/19-22:45

عملیات احداث فاز دوم تصفیه‌خانه خلیج فارس منطقه ۱۹ از نیمه راه گذشت

عملیات احداث فاز دوم تصفیه‌خانه خلیج فارس منطقه ۱۹ از نیمه راه گذشت

عملیات عمرانی فاز تکمیلی تصفیه‌خانه خلیج فارس منطقه ۱۹ در راستای تکمیل طرح‌های مدیریت منابع آب این منطقه به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی رسید.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار منطقه با اشاره به اینکه پس از پایان فاز دوم ظرفیت این تصفیه خانه به تصفیه ۷۰۰۰ مترمکعب پساب در شبانه روز ارتقا خواهد یافت بیان کرد: عملیات گودبرداری برای جانمایی سازه SBR کامل، لوله های زهکشی در اطراف و زیر سازه تعبیه، بتن مگر، آرماتور بندی و فونداسیون نیز اجرا شده است.

ضمن اینکه ۴۰۰ مترمکعب عملیات قالب بندی و بتن ریزی دیوارهای داخلی و پیرامونی سازه SBR انجام شده است.

وی با اشاره به تکمیل سازه و تجهیزات مکانیکی چربی گیر و دانه گیر در فرآیند تصفیه پساب افزود: دستگاه کلاسی فایر، پل دانه گیر و چربی گیر و یک مجموعه دیفیوزر و چهار پمپ نیز برای پمپاژ نصب شده است.

به گفته این مسئول تاکنون دو ساختمان بلوئر آماده سازی و دوساختمان دیگر نیز اضافه خواهد شد و سیستم تابلو برق برای کنترل راحت تر و اتومات فرآیند تصفیه نصب شده است.

فرهادی تصریح کرد: محوطه سازی پروژه شامل جدول و لوله کشی اجرا شده و تجهیزات تکمیلی خریداری و نصب خواهد شد.

شهردار منطقه خاطر نشان کرد: برای آبیاری فضاهای سبز از آب تصفیه شده استفاده خواهد شد تا علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب از برداشت بی رویه آب چاه ها و فرونشست های احتمالی زمین جلوگیری شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط