1402/11/20-20:27

مشارکت بیش از ۳هزار خانوار در طرح شنبه های بدون پسماند منطقه ۱۹

مشارکت بیش از ۳هزار خانوار در طرح شنبه های بدون پسماند منطقه ۱۹

طرح شنبه‌های بدون پسماند طی شش ماهه اخیر با مشارکت بیش از ۳هزار خانوار در محلات ۱۳گانه منطقه در حال اجرا است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی نایبی معاون خدمات شهری و محیط زیست گفت: طرح شنبه‌های بدون پسماند به منظورکاهش یا حذف پدیده ناپسند زباله‌گردی و کاهش میزان تولید پسماند هر شنبه توسط خودروهای ملودی همراه با آموزشگران مدیریت پسماند در محلات ۱۳گانه به اجرا درمی‌آید.

معاون شهردار منطقه در خصوص جمع‌آوری پسماند خشک در این منطقه بیان کرد: هر هفته از طریق طرح جمع آوری پسماند خشک و در قالب تفاهم‌نامه با ساختمان‌های تجاری، اداری، آموزشی و مسکونی ۲۰ واحد پسماند خشک جمع‌آوری می‌شود که در پایان سال این مقدار پسماند افزایش پیدا می کند.

نایبی توزیع ۷۸۱ مخزن مخصوص پسماند خشک را از دیگر اقدامات اجرایی در این طرح اعلام کرد و ادامه داد: در این طرح شهروندان ترغیب شده‌اند که روزهای شنبه از ساعت ۹ تا ۱۰ زباله‌های خشک خود را بیرون از ساختمان قرار دهند تا این پسماندها طی ساعت ۱۰ تا ۱۲ جمع آوری شود.

وی از برپایی غرفه های اطلاع رسانی، توزیع کیسه زباله، جشن شکوفه ها، زنگ بازیافت، برپایی کارگاه بهترین ها از دوریختنی ها به منظور تشویق شهروندان خبر داد و خاطر نشان کرد: آموزش ۳ هزار باب مراکز و اصناف تجاری، آموزش بیش از ۸۵۰۰ نفر از دانش آموزان، آموزش ۲۱۰ نفر خادم و نمازگزار در مساجد و... در راستای مدیریت پسماند انجام شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط