1402/11/20-20:32
فاطمه تنهایی در نشست مراقبت‌های اجتماعی محلات منطقه۸ خواستار شد؛

لزوم بازتعریف نقش‌ نهادهای متولی در حوزه آسیب‌های اجتماعی

لزوم بازتعریف نقش‌ نهادهای متولی در حوزه آسیب‌های اجتماعی

شهردار منطقه ۸ در نشست بررسی مراقبت‌های اجتماعی محلات منطقه بر بازتعریف نقش دستگاه‌های متولی در خصوص وظایف محوله به ایشان در حوزه آسیب‌های اجتماعی و تعامل و همکاری آنان تأکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۸؛ "فاطمه تنهایی" شهردار منطقه در این نشست با تأکید بر دستورالعمل ابلاغی شهردار محترم تهران به مناطق ۲۲گانه در این خصوص اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل آسیب‌های اجتماعی در محلات، مدیریت شهری منطقه در ابتدا نسبت به بازتعریف نقش‌ هر یک از دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، دادستانی محترم، بهزیستی، پلیس مواد مخدر، پلیس فاتب و شهرداری تهران اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده و در ادامه نسبت به برگزاری نشست‌های کارشناسی و چگونگی اجرای طرح بر اساس وظایف تعریف شده هر یک اقدامات لازم را اعمال نمایند.

شهردار منطقه همراهی و تعامل بیشتر نیروی انتظامی را در مراحل مختلف جمع‌آوری افراد آسیب‌پذیر را خواستار شد و افزود: طی جلسات متعددی که با سرکلانتر و دادستانی منطقه برگزار شده، این دستگاه‌ها آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و مشارکت در این زمینه اعلام نمودند. در این راستا تمامی اقدامات منطقه در این حوزه به صورت مستند به اطلاع این نهادها رسیده تا برنامه‌ریزی‌های لازم نسبت به هرگونه اقدام و همکاری با مدیریت شهری منطقه از سوی آنان نیز صورت گیرد.

شهردار منطقه با اشاره به اقدامات ناحیه۳ در خصوص پاکسازی زیرگذر پل آغاز افزود: مدیریت شهری منطقه در زیر گذر پل آغاز به عنوان یکی از مکان‌های محل تجمع معتادین و کارتن‌خواب‌ها اقداماتی همچون تأمین روشنایی، کاشت گیاه، نصب علائم و تابلو را در جهت پاکسازی انجام داد که با این حال پس از مدتی شاهد حضور مجدد این افراد هستیم که در این زمینه با توجه به مجرم بودن این افراد نیاز به حضور نیروی انتظامی داریم.

این مدیر ارشد شهری با بیان اینکه خوشبختانه منطقه ۸ جزو مناطق سبز در حوزه آسیب‌های اجتماعی است ادامه داد: با توجه به جایگاه منطقه در این حوزه، اداره آسیب‌های اجتماعی با همراهی نواحی نسبت به شناسایی موقعیت‌ها و مکان‌های تجمعی که ممکن است امنیت و آرامش شهروندان را تهدید کند اقدامات لازم را صورت دهد تا این منطقه همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و موارد اندک در این حوزه را نیز شاهد نباشیم.

در ادامه این نشست با حضور معاونین، شهرداران نواحی و مدیران ارشد منطقه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی در ادامه گزارشی از شناسایی نقاط استقرار معتادین، کودکان کار و مکان‌های مستعد در سطح منطقه را ارائه کرد و مقرر شد براساس دستورالعمل ابلاغی هماهنگی‌های لازم برای فعال کردن سایر نهادها نسبت به اجرای طرح در سطح محلات منطقه صورت گیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط