1402/11/26-00:09

اقدامات شرکت مترو تهران در حمایت از حقوق معلولان

اقدامات شرکت مترو تهران در حمایت از حقوق معلولان

در راستای اجرایی شدن اهداف قانون حمایت از حقوق معلولان و آن بخش از وظایفی که به تسهیل تردد در ایستگاه‌های شبکه راه‌آهن شهری منجر می‌شود، شرکت مترو تهران اقدامات متعددی را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرده که هر سال به کیفیت و تنوع این قبیل فعالیت‌ها افزوده شده است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) مهندس "پرويز ظهراب‌زاده" معاون فني و مهندسی شركت مترو تهران در تشريح نتايج اقدامات صورت گرفته به منظور تحقق مفاد قانون حمايت از حقوق معلولان می گويد: از سال ۱۳۹۹ شرکت مترو تهران در ۵ بخش مختلف شامل نصب آسانسور، افزایش پله های برقی‌ ایستگاه‌ها، تعبیه خطوط بساوایی، ايجاد رمپ معلولان و همچنین احداث گیت عریض ویلچر، فعالیت‌های گوناگونی انجام داده که ثمره آنها در ۴۲ ایستگاه از خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ قابل مشاهده است.

وی در مورد برنامه‌های سال جاری و اقدامات برنامه‌ریزی شده در این زمینه برای خطوط جدید نیز گفت: در ایستگاه علامه جعفری که نخستین افتتاحیه شبکه مترو تهران طی سال ۱۴۰۲ بود، مسیر ویژه نابینایان، گیت عریض ویلچر، پله برقی و میله دستگرد تعبیه شد و رمپ ورودی و آسانسور این ایستگاه از دسترسی دوم آن در حال اجرا است.

همچنین ورودی سوم ایستگاه بریانک در خط ۷ که به صورت ویژه برای توان خواهان طراحی شده است، در مرداد ماه به بهره‌برداری رسید. در خط ۷ مجوز بهره‌برداری از ۱۵ دستگاه آسانسور برای ایستگاه‌های مهدیه، برج میلاد، بوستان گفتگو، هلال احمر، کمیل و چهل تن دولاب اخذ شد.

معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران در پايان صحبتهای خود افزود: در تمام طراحی‌های انجام شده برای ایستگاه‌های خطوط جدید(خط ۸ تا خط ۱۱) و ایضاً ایستگاه‌های در نظر گرفته شده برای پروژه‌های توسعه شرقی خط ۲، توسعه شمال غربی خط ۷ و نیز توسعه شرقی خط ۴ هم ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت، طبق نشریه ۸۹۳ - ض رعایت شده است تا خدمات کیفی و کمی مورد نظر، طبق قوانین متناظر با این امر اعمال شوند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط