1402/11/28-23:02

دیواره بزرگراه شهید صدر با درختچه های یاس، سبز شد

دیواره بزرگراه شهید صدر با درختچه های یاس، سبز شد

دیواره همجوار بزرگراه شهید صدر با طرح واکاری فضای سبز در یک هزار و ۵۰۰ متر از کول‌های بدنه این بزرگراه با کاشت گونه متناسب اقلیم شمال تهران، سبز شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک احسان صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه اعلام کرد: پوسته فضای سبز بدنه بخش زیرین پل صدر در ناحیه یک با مساحت نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ متر در برنامه واکاری اداره فضای سبز این معاونت قرار گرفت و با توجه به نبود فضای مناسب برای کاشت درخت، کلیه پوسته فوق کول گذاری و ۴۲۰ درختچه یاس شیروانی رونده در آن ها کاشته شده است که در ادامه و استقبال از عید نوروز در اسفند ماه ۶۰۰ یاس شیروانی دیگر نیز به آن ها اضافه خواهد شد.

وی یادآور شد: در سنوات گذشته معاونت عمران شهرداری تهران نسبت به دو طبقه نمودن بزرگراه صدر که از بزرگراه های پرتردد و کلیدی کلان شهر تهران است، اقدام کرد که با توجه به ارتفاع زیاد و پهنای باند طبقه دوم و عملیات عمرانی گسترده، پوسته فضای سبز بدنه بخش زیرین پل این بزرگراه، نیاز به احیاء و تقویت داشت که با اجرای طرح دیواره سبز (Green Wall)، زیبایی و سرزندگی به فضای شهری این محدوده بازگشت.

صفایی در تشریح سایر برنامه های توسعه فضای سبز در منطقه یک گفت: کاشت انواع درخت و درختچه‌های مقاوم و سازگار با محیط در معابر، بوستان های فرا منطقه ای نیاوران، جمشیدیه، قیطریه، میادین نوبنیاد، تجریش، ارتش، شهید شهریاری و میدان کوثر، بازسازی فضاهای سبز شهری، وجین علف‌های هرز، هرس درختان و آرایش درختچه‌های سطح منطقه از دیگر اقدامات اداره فضای سبز تا پایان سال است.

وی در پایان خواستار همراهی و مشارکت شهروندان در حفظ و توسعه فضای سبز شهری شد و تاکید کرد: رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه فضای سبز و ایجاد فضاهای شهری بانشاط و زیبا بدون همکاری شهروندان میسر نخواهد بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط