1402/12/03-23:35

۲۸ کارواش آلاینده زیست محیطی در منطقه ۱۹ مشمول آرای بند ۲۰ شدند

۲۸ کارواش آلاینده زیست محیطی در منطقه ۱۹ مشمول آرای بند ۲۰ شدند

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۹ از صدور رأی و تشکیل پرونده برای صاحبان ۲۸ کارواش در نواحی خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه‌ ۱۹، علی نایبی با اشاره به آغاز رصد وضعیت زیست محیطی ۳۳ کارواش موجود در منطقه افزود: در همین راستا طی بازدید های میدانی کارشناسان اداره های ساماندهی صنایع و مشاغل و محیط زیست این منطقه ۲۸ کارواش به دلیل عدم اتصال به سیستم اگو شهری مشمول دریافت رأی اجرای تمهیدات و تعطیلی شدند.

وی ادامه داد: ۶ کارواش آلاینده زیست محیطی در نواحی یک، دو و سه تعطیل و مابقی نیز با توجه به اینکه کارواش ها از رسته شغلی دارای مجوز فعالیت در محدوده شهری هستند ملزم به مراجعه به شرکت آب و فاضلاب به منظور دریافت انشعابات و جمع آوری آلودگی های ناشی از آب های سطحی شدند.

به گفته این مسئول با انتقال پساب ناشی از فعالیت کارواش ها به سیستم اگو شهری علاوه بر کاهش و جلوگیری از مسائل زیست محیطی باعث بازچرخانی آب و استفاده مجدد آن برای مصارف آبیاری فضای سبز خواهد شد.

معاون شهردار منطقه با بیان اینکه رسیدگی به مزاحمت‌های ناشی از فعالیت مشاغل یا آلایندگی حاصل از آن که مختل کننده آرامش شهروندان، سلامت جسمانی و روانی آن ها یا تهدید کننده سلامت محیط زیست باشد در صلاحیت کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها است، اعلام کرد: در همین راستا کنترل و نظارت طی گشت زنی های مستمر در واحدهای صنفی فعال محدوده این منطقه برای رفع مزاحمت صورت می گیرد.

ضمن اینکه شهروندان نیز می توانند با شناسایی مشاغل مزاحم اعم از آلودگی های صوتی، آب و خاک و اعلام از طریق سامانه ۱۳۷ پلاس در رفع این مزاحمت ها و تسریع در اعمال قانون مشارکت داشته باشند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط