1402/12/06-14:39

شمارش معكوس برای افتتاح ورودی جديد ايستگاه مترو سهروردی

شمارش معكوس برای افتتاح ورودی جديد ايستگاه مترو سهروردی

ورودی دوم ایستگاه مترو سهروردی در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت؛ با افتتاح این ورودی، دسترسی مسافران از محدوده شمالی خیابان شهید بهشتی به ایستگاه سهروردی تسهیل خواهد شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) "مهندس آزاد اکبری" مجری خط ۳ مترو تهران در رابطه با آخرین اخبار مربوط به رفع نواقص این خط گفت: سال ۱۳۹۴ ایستگاه سهروردی در فاز سوم بهره‌برداری از خط ۳ به صورت عبوری مورد استفاده قرار گرفت اما ورودی جنوبی آن كه در واقع به معنای بهره‌برداری رسمی از ایستگاه بود، سال ۱۳۹۵ افتتاح شد.

از سال گذشته که روند رفع نواقص خط ۳ مترو شتاب بیشتری به خود گرفت، عملیات اجرایی تکمیل ورودی شمالی ایستگاه سهروردی نیز تسریع یافت و امروز با پایان بخش‌های ساختمانی این ورودی، در مرحله تکمیل نازک کاری ها و نصب تاسیسات و تجهيزات از جمله پله های برقی قرار داريم.

مجری خط ۳ در ادامه به تاثیرات ترافیکی بهره‌برداری از ورودی جدید ایستگاه مترو سهروردی اشاره کرد و افزود: اصولاً احداث ورودی‌های دوم از دو جنبه افزایش ایمنی تردد مسافران در مواقع اضطراری و همچنین ایجاد فرصت انتخاب بیشتر برای استفاده کنندگان از مترو صورت مي پذيرد. ورودی شمالی ايستگاه سهروردی از حيث دسترسی راحت تر همشهريان از بخش های شمالی خيابان شهيد بهشتی(محدوده خيابان های سهروردی و شهيد يوسفی) به اين ايستگاه حائز اهميت است و يک اتفاق حمل و نقلی مثبت برای ساكنان ناحيه ۴ منطقه ۷ به حساب می آيد.

گفتنی است برای احداث و تجهيز ورودی دوم ايستگاه مترو سهروردی كه با در نظرگرفتن گالری های ارتباطی به سالن بليت فروشی مجموعاً ۹۴۰ مترمربع زيربنا دارد، هزينه ای بالغ بر ۷۰ ميليارد تومان صرف شده تا يكی ديگر از نواقص ايستگاه‌های خط ۳ برطرف شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط