1402/12/08-22:15

آغاز نهضت درختکاری درمنطقه ۶ تهران با اهدای‌ نهال‌ رایگان درختان مثمر/ ۶٠٠٠ اصله نهال میوه در باغچه شهروندان ریشه می‌دواند

آغاز نهضت درختکاری درمنطقه ۶ تهران با اهدای‌ نهال‌ رایگان درختان مثمر/ ۶٠٠٠ اصله نهال میوه در باغچه شهروندان ریشه می‌دواند

با شروع نهضت درختکاری در‌ پهنه مرکزی پایتخت که از یکم اسفندماه آغاز و تا بیست و پنجم این ماه ادامه خواهد داشت، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶هزار اصله نهال درختان مثمر در حیاط و باغچه منازل شهروندان کاشته و بدین صورت سرانه فضای سبز خانوار‌های ساکن درمحدوده منطقه ۶ تهران بالا‌تر خواهد رفت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران؛ نهضت درختکاری در پهنه مرکزی تهران از سوی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران و به همت معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری این منطقه از اولین روز اسفندماه سال‌جاری آغاز شده و تا ٢۵ روزکاری ادامه خواهد داشت. دراین بازه زمانی علاوه بر اهدای انواع نهال به شهروندان در مراکز آموزش و کلینیک‌های گل و گیاه اداره فضای سبز و همچنین کاشت انواع نهال در بوستان‌ها و فضا‌های عمومی شهر، به شکل کاملا اختصاصی کاشت انواع نهال درختان مثمر در باغچه و حیاط منازل شهروندان به‌صورت ویژه و رایگان انجام خواهد شد.

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ تهران دراین باره گفت: با اینکه از آغاز نهضت درختکاری درپهنه مرکزی تهران چند روزی نگذشته، اما میزان استقبال شهروندان از این طرح نشان می‌دهد که دربازه زمانی یکم تا بیست و پنجم اسفندماه بیش از ۶ هزار اصله نهال میوه در باغچه و حیاط منازل مسکونی غرس خواهد شد و ضمن اینکه کارشناسان اداره فضای سبز این منطقه نحوه نگهداری و مراقبت از این نهال‌ها را به خانواده‌ها آموزش و بروشور‌های مربوطه را دراختیارشان قرار خواهند داد.

روحانی اضافه کرد: مدیریت شهری با اجرای این طرح به‌دنبال رسیدن به چندین هدف است. اول اینکه سرانه فضای سبز شهر و محله افزایش پیدا خواهد کرد، دوم اینکه محل زندگی ساکنان سبز و خرم و باعث آرامش روحی و شادابی شهروندان خواهد شد، سوم اینکه فرهنگ درختکاری و مراقبت از فضای سبز در جامعه نهادینه شده و حس مسئولیت‌پذیری آنان نسبت به این قضیه ارتقاء پیدا می‌کند.

حسن اختر دانش معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ نیزکه مجری «نهضت درختکاری» در‌پهنه مرکزی تهران است درباره جزئیات آن گفت: از چند روز قبل از آغاز این طرح ویژه در محلات چهارده‌گانه و نواحی شش‌گانه، اطلاع‌رسانی و تبلیغات میدانی در میادین و معابر پر رفت‌و‌آمد این منطقه را اجرا کرد تا شهروندان با راه‌های ارتباطی و چگونگی ثبت درخواست برای دریافت اینگونه خدمات مطلع شوند. بنابراین فقط کافیست شهروندان با شماره سه رقمی ١٣٧ شهرداری تماس گیرند و با بیان مشخصات فردی، نشانی محل سکونت و نیز اطلاعاتی در زمینه مساحت باغچه منزل مسکونی، منتظر اعزام کارشناسان و کارگران اداره فضای سبز باشند تا در اسرع وقت نسبت به غرس حداکثر ۴ اصله نهال میوه در این محل‌ها اقدام کنند.

‌اختر دانش، افزود: همچنین شهروندان می‌توانند با مراجعه حضوری به مرکز آموزش گل و گیاه و کلینیک‌های اداره فضای سبز مستقر در محلات چهارده‌گانه درخواست خود را برای دریافت اینگونه خدمات اعلام و مشخصات و نشانی محل سکونت خویش را ثبت نمایند.

گفتنی است؛ معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه ۶ تهران از یکم اسفندماه طرح اهداء وکاشت نهال میوه رایگان درباغچه و حیاط منازل شهروندان ساکن درمحدوده پهنه مرکزی تهران آغاز کرده و تا پایان ساعت کاری روز ٢۵ اسفندماه در خدمت ساکنان محدوده پهنه مرکزی تهران است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط