1402/12/20-16:22
شهردار منطقه ۱۵ در دورهمی صمیمانه با اصحاب رسانه عنوان کرد؛

از افتتاح بسته ۱۵۰ پروژه ای و کسب جایگاه نخست منطقه ۱۵ در ۴ موضوع مهم شهر تهران تا آغاز عملیات اجرای خط ۸ مترو

از افتتاح بسته ۱۵۰ پروژه ای و کسب جایگاه نخست منطقه ۱۵ در ۴ موضوع مهم شهر تهران تا آغاز عملیات اجرای خط ۸ مترو

محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ در دورهمی صمیمانه با اصحاب رسانه در خصوص اهم اقدامات انجام شده در این منطقه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ در دورهمی صمیمانه با اصحاب رسانه از  افتتاح ۱۵۰ پروژه در حوزه های مختلف با اعتبار ۸۲۴ میلیارد تومان در منطقه خبر داد و گفت: احداث رمپ و لوپ بزرگراه شهید نجفی رستگار به شهرک رضویه، احداث و راه اندازی دسترسی های بزرگراه امام علی(ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار، ایجاد دسترسی های بزرگراهی چون بزرگراه شهید نجفی رستگار به خیابان های هنرستان و امام خمینی (ره)، تکمیل و راه اندازی کندرو جنوبی شهید نجفی رستگار حدفاصل مترو دولت آباد تا مشیریه و احداث کندرو های جنوبی محور امام رضا(ع) از جمله این پروژه‌ها است.

به گفته او؛ احداث پل موتور رو، اجرای عملیات شبکه انتقال و توزیع آب خام بزرگراه امام رضا(ع)، تملک و بازگشایی چندین معبر و محله، احداث‌ بوستان کوی آزادی، توسعه فضای بوستان سبز نرجس خاتون، بهسازی و تجهیز و راه اندازی مجموعه ورزشی بوستان پردیس بانوان و بازپیرایی و ایمن سازی بوستان های منطقه، اجرای رفیوژ میانی در معابر مختلف، مناسب سازی و پیاده روسازی، مرمت ایستگاه های BRT در بزرگراه بعثت و خاوران، احداث خانه کشتی برادران شهید خدمت، بهسازی و تعویض ۷ چمن زمین ورزشی، احداث پایانه خاورشهر، بازسازی و محوطه سازی مقبره الشهدای خاورشهر، احداث، نورپردازی، نصب برج نوری و اجرای گنبد نوری در میدان بسیج، احداث باغ راه نوری، ‌مرمت و تجهيز کوشک امير سليمانی، ایمن سازی کانال خاورشهر و ده ها پروژه کوچک و بزرگ دیگر از جمله مهم ترین پروژه های قابل افتتاح منطقه ۱۵ است.

کسب جایگاه نخست منطقه ۱۵ در ۴ موضوع مهم  شهر تهران در سال جاری

شهردار منطقه در ادامه به جایگاه برتر منطقه ۱۵ در ۴ موضوع مهم شهر تهران طی سال جاری، شامل اجرای طرح نهضت آسفالت، صدور پروانه ساختمانی،  اجرای بودجه مشارکتی با بالاترین میزان نظرسنجی مردمی در قالب طرح من شهردارم ۲ و نیز تحقق درآمد پیش بینی منطقه اشاره کرد و گفت: به لطف خدا و با حمایت‌های شهردار محترم تهران و شورای شهر و نیز همت و تلاش مضاعف همکارانم این دستاوردها حاصل شد.

او افزود: آسفالت معابر همزمان با دستور دکتر زاکانی شهردار پایتخت به صورت ویژه پیگیری شد و ۱۰۰ هزار تُن آسفالت ریزی انجام شد و منطقه اول تهران در این بخش هستیم؛ در پنج سال اخیر بطور متوسط سالیانه ۱۵ هزار تُن آسفالت ریزی شده بود و امسال بیش از همه این پنج سال آسفالت ریزی کردیم.

شیری در ادامه گفت: محدوده منطقه ۱۵ تهران حدود ۳ هزار هکتار است و از این میزان حدود ۲۹۵ هکتار در بافت فرسوده قرار دارد که براساس اسناد بالادستی مقرر بود که سالی سه درصد از بافت فرسوده نوسازی شود که متأسفانه در بیست سال اخیر این برنامه محقق نشده است، اما امسال شاهد این هستیم که در منطقه ۱۵، نوسازی سه درصد بافت فرسوده درحال تحقق است.

او اضافه کرد: تا به امروز ۱۵۰۰ پروانه ساخت در منطقه ۱۵ صادر شده که بخشی از آن در بافت فرسوده است و در میان ۲۲ منطقه تهران منطقه اول از لحاظ تعداد صدور پروانه ساخت هستیم که این نشان دهنده روند نوسازی در منطقه ۱۵ است.

کسب رتبه برتر در طرح «من شهردارم ۲»

شیری این را هم گفت که بحث بودجه ریزی مشارکتی امسال مطرح بود و امسال ۱۴۰ هزار نظر و نفر در طرح من شهردارم ۲ شرکت کردند و از این حیث هم رتبه اول را در بین مناطق کسب کردیم.

شهردار منطقه ۱۵ در خصوص تحقق درآمدهای منطقه هم تاکید کرد: امسال بودجه سنگین برای شهرداری تهران بسته شد و مناطق هر یک سهمی داشتند؛ منطقه ما با کسب ۸۶ درصد تحقق درآمدی جایگاه اول شهر تهران را کسب کرد.

آغاز عملیات اجرای خط ۸ مترو از مسعودیه

شهردار منطقه ۱۵ گفت: در طی یکسال اخیر تلاش شد که تمام امکانات و زمین‌های مورد نیاز برای تجهیز کارگاه و تسریع آغاز عملیات اجرای این خط در اختیار شرکت  مترو قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه از حدود ۳۴ ایستگاه پیش بینی شده برای خط ۸ مترو پنج ایستگاه در منطقه ۱۵ قرار دارد گفت: این منطقه در مطالعات خطوط جدید مترو به صورت ویژه دیده شده و به غیر از خط ۸، خط ۹ متروی تهران هم از منطقه  ۱۵ عبور خواهد کرد و محلات مشیریه، بلوار و بزرگراه  بسیج را پوشش خواهد داد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط