1402/12/22-14:09
مَهدی اقراریان:

شهرداری تهران در حل مشکلات ناتوان است/ در صورت عدم مراعات مفاد تذکرها، استیضاح شهردار مطرح خواهد شد

شهرداری تهران در حل مشکلات ناتوان است/ در صورت عدم مراعات مفاد تذکرها، استیضاح شهردار مطرح خواهد شد

ما در سال سوم فعالیت‌های شورای شهر تهران هستیم و در طول این سه سال مکرر تذکر داده شده است اما به نظر می‌رسد که شهرداری تهران مثل خیلی از مسائلی که ما تذکر می‌دهیم در حل مشکلات ناتوان است.

مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران در دویست و بیست و دومین جلسه شورای شهر تهران گفت: ما در سال سوم فعالیت‌های شورای شهر تهران هستیم و در طول این سه سال مکرر تذکر داده شده است اما به نظر می‌رسد که شهرداری تهران مثل خیلی از مسائلی که ما تذکر می‌دهیم در حل مشکلات ناتوان است. 

مسئله خرابی آسانسورها و پله‌های برقی ایستگاه اتوبوس روبه‌روی بیمارستان بوعلی که فیلم آن منتشر شده است و اگر ملاحظه کنین هر دو مسیر پله برقی و هر دو آسانسور‌ نیز خراب است، مسئله تازه‌ای نیست و در تهران آسانسورها و پله‌های خراب دیگری نیز داریم. 

ناظر به این مسئله تذکر هفتادوسوم خودم رو مستقیم خطاب به آقای زاکانی عرض می‌کنم و البته گلایه دارم از حوزه جناب آقای باقری و متولیان در این که به نظر میاد تذکرات اعضاء شورا گویا به آقای زاکانی منتقل نمی‌شود. 

جناب آقای زاکانی با عنایت به ماده ۸۳ قانون شوراهای اسلامی کشور مبنی‌بر این‌که چنانچه یک یا چند نفر از اعضاء شورای شهر به عملکرد شهرداری اعتراضی داشته باشند، ابتدا به صورت روشن از طریق رئیس شورای شهر به شهردار تذکر داده می‌شود و در صورت عدم مراعات مفاد تذکر، بحث استیضاح شهردار مطرح خواهد شد.

من فکر می‌کنم سه سال فرصت برای کارآموزی آقای زاکانی و آشنا شدن با مسائل تهران کافی هست و سال آینده یا باید شاهد عمل به وعده‌ها باشیم یا یک‌ تصمیم اساسی گرفته بشود. 

لذا لطفا پاسخ داده شود نسبت به خرابی آسانسورها و پله‌های برقی و موضوع تذکر چه اقداماتی انجام شده یا خواهد شد، من این تذکر را پیگیری خواهم کرد که ان‌شاءاللّه مشکل شهروندان تهرانی حل بشود. 

امیدواریم سال ۱۴۰۳ سال تغییرات بزرگ و تغییرات خوش‌حال کننده برای مردم شهر تهران باشد. گاهی وقت‌ها یک جابه‌جایی، یک اتفاق خوب باعث خوش‌حالی شهروندان می‌شود.

سهم مدیریت در اتفاقات ناگواری که در مترو تهران می‌افتد چه قدر است!؟

جناب آقای هرمزی به نظر حضرت‌عالی سهم مدیریت در این اتفاقات ناگواری که امروز در مترو تهران می‌افتد چه قدر است!؟

خدای نکرده، خدای نکرده، خدای نکرده، اگر فردا یک شهروند عزیز ما که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کند آسیب ببیند، آیا مدیران ما شهامت دارند اشتباه مدیریتی را پذیرفته و استعفا بدهند.

 در این دوره شورای شهر تا الان ما سه مدیرعامل مترو‌ تغییر داده‌ایم، آقای زاکانی که می‌گفتند سهم تحریم‌ها در مشکلات کم‌ است شما بفرمایید سهم تحریم‌ها در مشکلات مترو چه قدر است؟ سهم مدیریت چه قدر است؟

با توجه به تجربه تلخ دو نرخی کردن‌های مختلف در کشور، دو نرخی کردن هزینه تاکسی درست نیست

من با افتخار بارها عرض کردم بازهم عرض می‌کنم فرزند یک‌ راننده تاکسی هستم که از همین سازمان تاکسیرانی بازنشسته شده است و کاملا با مسئله تاکسی و مشکلات شغل شریف تاکسیرانی آشنا هستم.

من خواهش می‌کنم برای هر تعیین نرخی، هر دو سمت مردم و رانندگان تاکسی را در نظر بگیریم، هم معیشت مردم و هم معیشت رانندگان محترم تاکسی را در محاسبات لحاظ کنیم. 

ما در گذشته خدمات خوبی به تاکسی‌دارها می‌دادیم و از یک دوره‌ای سیاست‌های حمایتی به دلیل حرکت به سمت اقتصاد نئو لیبرال کم‌ شده است و از طرفی می‌دانیم الگوی دو نرخی الگوی غلطی است و با دو نرخی کردن فقط آستانه بالایی نرخ اعمال می‌شود که البته قابل کنترل هم نیست، بنابراین تصویب یک‌ نرخ کار درست‌تری است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط