1402/12/22-20:23
استاندار تهران در جلسه ستاد بازآفرینی استان تهران مطرح کرد؛

تقدیر از شهرداری تهران برای رشد نوسازی بافت های فرسوده

تقدیر از شهرداری تهران برای رشد نوسازی بافت های فرسوده

در ستاد بازآفرینی استان تهران از تلاش های شهرداری تهران و سازمان نوسازی شهر تهران بخاطر تدوین بسته های تشویقی و تسهیل در امر نوسازی تقدیر شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، در این جلسه که با حضور استاندار، معاونان استاندار، مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، فرمانداران، شهرداران شهرهای استان تهران و مدیران دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی استان برگزار شد، استاندار به عنوان رییس ستاد استانی و سایر اعضای جلسه به اتفاق نسبت به رشد نوسازی در بافت های فرسوده شهر تهران نظر مثبت داشتند.

استاندار تهران در این جلسه ضمن ارزیابی مثبت عملکرد مدیریت شهری در تحقق مأموریت های نوسازی بافت های فرسوده، از اقدامات شهرداری تهران، سازمان نوسازی شهر تهران و شهرداران مناطق به دلیل افزایش آمار صدور پروانه در بافت های فرسوده تقدیر و تشکر کرد.

مهدی هدایت در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهر تهران، عنوان کرد: یکی از مهمترین مأموریت های سازمان نوسازی در سال آینده، استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت ها برای تولید مسکن در محدوده های هدف بازآفرینی و محدوده های ناکارآمد شهری با همکاری دولت با رویکرد محله سازی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این جلسه با اشاره به تهیه و تدوین بسته تشویقی اوقاف با هدف حل موانع و مشکلات ثبت اسنادی و مالکیتی در بافت های فرسوده، بر ضرورت تسریع در روند تصویب و ابلاغ بسته تشویقی بافت های فرسوده تأکید کرد.

رفع موانع واگذاری اراضی دولتی به متصرفان در محدوده بافت های فرسوده طبق آیین نامه اجرایی و ماده ۹ قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و لزوم تسریع در روند اعطای تسهیلات در بافت های فرسوده از جمله دیگر موضوعاتی بود که از سوی دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت. 

در این جلسه برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری در محلات منطقه ۱، ۲ و ۳ مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در خاتمه سخنان خود در این جلسه از تداوم رشد نوسازی در پایتخت و بهره برداری از پروژه های خدماتی در سال پیش رو خبر داد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط