1403/01/27-16:06

گشت‌های شبانه‌روزی جمع‌آوری معتادین متجاهر در نقاط اصلی منطقه۸

گشت‌های شبانه‌روزی جمع‌آوری معتادین متجاهر در نقاط اصلی منطقه۸

شهردار منطقه۸ گفت: همزمان با طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در معابر شهر تهران، این منطقه جمع‌آوری معتادین متجاهر، متکدیان، کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار و خیابان را از روزهای پایانی سال گذشته در نقاطی همچون چهارراه تلفنخانه، چهارراه سبلان، چهارراه شهید آیت و حدفاصل میدان نبوت تا چهارراه سرسبز توسط عوامل اجرایی منطقه آغاز کرده و این مجموعه اقدامات همچنان ادامه دارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۸؛ "فاطمه تنهایی" شهردار منطقه با بیان اینکه صیانت و مراقبت از محلات منطقه از روزهای پایانی سال توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه و همراهی نواحی سه‌گانه در نقاط شناسایی شده اجرایی شد، اظهار کرد: در گام اول تغییر محسوس چهره‌ی شهر از انواع آسیب‌های اجتماعی و لزوم فراهم کردن امنیت شهروندان در معابر و بوستان‌های سطح‌منطقه، نقاط تجمعی و کلونی‌های متکدیان، معتادین متجاهر و زباله‌گردان غیرمجاز طی چندین مرحله بازدید میدانی پاکسازی و جمع‌آوری شد.

شهردار منطقه ادامه داد: در گام بعدی درخصوص‌ ساماندهی‌ کودکان کار با همکاری دیگر ارگان‌های متولی در این حوزه و نیروهای اجرایی در نواحی سه‌گانه اقدامات لازم برای جمع‌آوری و انتقال آنان به مراکز مورد نظر در دستور کار است.

جمع‌آوری ۱۵ تن دپوی زباله غیرمجاز از سطح منطقه

شهردار منطقه در بخش دیگری از سخنان خود از جمع‌آوری ۱۵ تن زباله غیرمجاز همزمان با شناسایی عوامل و نقاط تجمعی و دپوی تفکیک این زباله‌ها در سطح نواحی سه‌گانه منطقه خبر داد و افزود: این اقدام از ۲۶ اسفندماه سال گذشته در دو نوبت روز و شب به صورت مستمر آغاز شده و تا روز ۲۴ فروردین بیش از ۱۵ تن زباله غیرمجاز از نقاط تجمعی سطح منطقه توسط کامیون‌های تعبیه شده جمع‌آوری شده است و همچنان ادامه دارد. همچنین علاوه بر جمع آوری انواع پلاستیک، کاغذ، کارتن، بطری و قوطی انواع نوشیدنی، تعداد دو خودرو غیرمجاز جمع‌آوری و حمل زباله نیز توقیف شده است.

تنهایی در خصوص اقدامات منطقه درباره پلمپ چند ملک پلاک قرمز در این منطقه، افزود: در طرح مراقبت اجتماعی محلات و املاک پلاک قرمز نیز، ملک شناسایی شده پلمپ و ساکنین آن به گرمخانه منتقل شدند. در ادامه با استمرار این طرح و طی بازدید میدانی، در روزهای ابتدای سال جدید نیز پاکسازی ملکی در ناحیه۲ منطقه انجام شده است و هماهنگی‌های لازم جهت پلمپ سه ملک پلاک قرمز در سطح منطقه در دستورکار است.

به گفته تنهایی شهردار منطقه طی ۱۰ روز پایانی سال گذشته و روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ با توجه به تأکید شهردار تهران بر اهتمام هرچه بیشتر در جمع‌آوری آسیب‌های اجتماعی از چهره‌ی شهر، در این ایام با همراهی نواحی سه‌گانه، کلونی‌ها و نقاط بی‌دفاع شهری منطقه ازجمله حاشیه بزرگراه امام علی(ع) در محدوده سبلان، گاردریل وسط بزرگراه امام علی در محدوده جانبازان، محدوده بازار میوه و تره‌بار شهید مدنی، محدوده زیر پل آغاز، مسیل شهید باقری، بزرگراه شهید باقری ورودی میدان شقایق، خیابان شهید آیت، میادین ۷۰، ۷۳، ۷۴، خیابان مهرانپور و بوستان‌های مصطفی خمینی، مهرنامی، یاس، اسلام‌پناه، ترنج زندگی و... پاکسازی و با بازدیدهای میدانی به صورت مداوم مورد رصد قرار می‌گیرد.

جمع‌آوری ۶۲ معتاد متجاهر از نقاط تجمعی محلات

بر اساس اعلام اداره آسیب‌های اجتماعی منطقه، نظارت میدانی و کنترل مستمر محدوده‌های مورد نظر از انواع آسیب‌های اجتماعی از روزهای پایانی سال گذشته اجرا شده و در ادامه نیز از تاریخ ۱۴ فروردین سال جاری و آغاز ساماندهی هرچه بیشتر آسیب‌های‌ اجتماعی‌در سطح معابر، با هماهنگی گشت‌های ویژه سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، تعداد ۶۲ معتاد متجاهر، ۸ متکدی، ۱۷ کودک کار و خیابان و ۱۶۲ زباله‌گرد در سطح منطقه شناسایی و منتقل شده است.

گفتنی‌است گشت‌های فوریت‌ اجتماعی در محلات منطقه در قالب گشت حامی‌شهر به صورت آماده‌باش‌و در شیفت‌های کاری از ساعت ٩ صبح الی ١٦ و ٢١ لغایت ۵ بامداد روز بعد فعال بوده و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه آسیب اجتماعی، کارتن‌خواب، بی‌خانمان و... با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط