1400/07/06-17:03

پاکدستی، سلامت نفس و سلامت رفتاری خط قرمز بازرسی است

پاکدستی، سلامت نفس و سلامت رفتاری خط قرمز بازرسی است

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران برخی از ویژگی های مدیران را برشمرد و تاکید کرد: پاکدستی، سلامت نفس و سلامت رفتاری خط قرمز سازمان بازرسی است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی، جلسه تکریم و معارفه تعدادی از معاونان سازمان بازرسی، ظهر روز شنبه سوم مهرماه در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد.

داود گودرزی سرپرست سازمان بازرسی در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس از تمام معاونان و همکاران سابق که برای اداره شهر و خدمت به مردم تلاش کرده اند تشکر کرد و گفت: تکریم معاونان به معنای ناکارآمدی هیچ فردی نیست و از ظرفیت و تجربه معاونان و مدیران سابق استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: ما در سازمان بازرسی هم در بحث ساختار و جایگاه سازمان در شهرداری و هم در بحث دستورالعمل ها، آیین نامه ها و رویه ها، یک دوران گذار را طی می کنیم تا به شناخت دقیق تری نسبت به کارها دست یابیم. اینکه بازرسی بهینه به چه شکل و ساختاری باشد، در کدام بخش های ساختاری نیاز به تحول داریم و چه جاهایی به نظارت بیشتری نیاز است، در این مرحله گذار مورد بررسی و واکاوی قرار خواهد گرفت.

گودرزی با تاکید بر اینکه اصلی ترین سرمایه هر سازمان منابع و نیروی انسانی آن سازمان می باشد، اظهار داشت: نیرویی که در مجموعه ما کار می کند رعیت نیست؛ ما هم ارباب او نیستیم. اتفاقا همانطور که شهردار محترم تهران هم تاکید دارند، همه مسئولین در جمهوری اسلامی خادم و نوکر مردم برای زندگی بهتر اند و مردم ولی نعمت ما هستند. لذا در مسئله نیروی انسانی باید دید چگونه می شود محیط و شرایط بهتری را برای مدیر و کارکنان ایجاد کرد تا انگیزه برای کار و خدمت رسانی افزایش یاید.

سرپرست سازمان بازرسی در ادامه برخی از ویژگی های مدیران را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: پاکدستی، سلامت نفس و سلامت اداری یکی از اصلی ترین ویژگی های مدیران و جزو خطوط قرمز بازرسی است.

وی مسئله شجاعت را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: برخی از مدیران در این سالها به واسطه عدم حمایت ها، ناملایمات و شرایط کاری، خیلی انگیزه، شجاعت و جسارت سابق را ندارند؛ اما در سازمان بازرسی شجاعت، انگیزه قوی و روحیه خطر پذیری یک اصل است.

گودرزی به موضوع تحول، نوآوری و خلاقیت به عنوان یکی دیگر از شاخص ها و ویژگی های مدیران اشاره کرد و افزود: ارائه راهکارها و پیشنهادات و استفاده درست از ظرفیت ها و نیروی انسانی در شهرداری می تواند از بسیاری تخلفات پیشگیری نموده و جلوی فساد را بگیرد.

سرپرست سازمان بازرسی همچنین مسئله تدبیر و نظم دهی ذهن، جلوگیری از پیش بردن کارها من باب دوستی و رفاقت، خستگی ناپذیری مدیران و تعامل و کمک به معاونان شهرداری را دیگر ویژگی های مدیران برشمرد و تاکید کرد: تمام این ویژگی ها می تواند علاوه بر رشد معنوی، به مدیریت و مهارت ما در کار تشکیلاتی هم کمک کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط