1400/07/14-21:00
معاون شهردار منطقه ۴ خبر داد:

اجرای طرح ۴۰ روزه لایروبی و رسوب برداری انهار منطقه ۴ در آستانه بارش های پاییزی

اجرای طرح ۴۰ روزه لایروبی و رسوب برداری انهار منطقه ۴ در آستانه بارش های پاییزی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ تهران از لایروبی انهار، مسیل ها و کانال های سطح منطقه خبر داد و گفت: در طرح پاییزه منطقه ۴، معابر برای پاییزی ایمن و بدون آبگرفتگی آماده می شوند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "مجید رجبی" با اعلام این خبر گفت: در طرح فوریتی چهل روزه که از ابتدای شهریور ماه آغاز شد، حدود ۳۹هزار مترطول از انهار روبسته، حدود ۲۹۵هزار مترطول از انهار روباز، حدود ۸هزار متر مسیل، حدود ۴۰هزار متر از کانال های منطقه و ۱۹هزار مترطول کانیو لایروبی و پاکسازی شد.

او ادامه داد: در ادامه این عملیات پاییزی از ۱۷ رشته قنات موجود در محدوده منطقه، ۵ رشته قنات به متراژ تقریبی ۲هزار متر به همراه بیش از ۵۹۰ حوضچه و رسوبگیر لایروبی و پاکسازی شدند.

معاون شهردار منطقه ۴ خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته رسوب برداری و پاکسازی مکانیزه مسیل ابوذر غفاری در دستور کار قرار داشته و رسوب برداری انتهای مسیل خشایار به صورت ویژه جهت آمادگی فصل بارش و نزولات آسمانی در حال انجام است.

رجبی با اشاره به جزییات انجام گرفته در این عملیات گفت: احصاء و رفع معضلات موجود در حیطه ی کنترل و پایش آب‌های سطحی با توجه به تجارب موجود پیرامون نقاط مستعد آبگرفتگی، بررسی منهول ها، احصاء و رفع نقیصه عدم وجود شبکه در ورودی حوضچه‌های مرتبط به شبکه اصلی و بازدید و کنترل روزانه توسط کارگران از اقدامات انجام گرفته این عملیات به شمار می رود.

معاون شهردار منطقه ۴ با بیان اینکه تخلیه زباله در انهار یکی از دلایل اصلی آبگرفتگی هاست، گفت: امید داریم شهروندان گرامی با همکاری بیشتر با مدیریت شهری و رعایت بهداشت عمومی شهرداری ها را در امر پاکسازی معابر یاری رسانند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط